י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מקצצים לישיבות? אין דיון בוועדת הכספים

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, מסרב להעלות לדיון בוועדת הכספים את החלטת קיצוץ 2 מיליארד ש"ח בתקציב המדינה, בשל הפחתה של 314 מיליון ש"ח מתקציב הישיבות • אין רוב לקיצוץ בוועדת הכספים

מבחן כוח. גפני. צילום: אליהו קובין
מבחן כוח. גפני. צילום: אליהו קובין

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מעכב את הצבת החלטת הממשלה מלפני עשרה ימים לקצץ 2 מיליארד שקל בתקציב המדינה על סדר יומה של הוועדה. גפני מתנגד לקיצוץ, הכולל הפחתה של 314 מיליון שקל מתקציב הישיבות. כך מדווח העיתונאי צבי זרחיה מ'דה מרקר'.

היום (א) ייפתח מושב החורף של הכנסת, אך גפני מסרב לכנס את ועדת הכספים לדיון בקיצוץ שנועד להגדלת משאבים לביטחון, ולהתמודדות עם שפעת החזירים. בכך מכופף גפני את ידו של שר האוצר, יובל שטייניץ.

לפי הדיווח ב'דה מרקר', גפני ייפגש ביום רביעי עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ויאמר לו שאפשר לצמצם את הקיצוץ כפי שהממשלה צימצמה לפני עשרה ימים את הקיצוץ בתקציב החינוך, מ-2% ל-1%, ויציע לו להשתמש בעודפי התקציב לביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות.

גפני מנסה לפעול נגד הקיצוץ בדיונים שקטים מול האוצר, לאחר שלפני שלושה חודשים העביר בוועדה במהירות את התקציב הדו-שנתי. בשיחות פנימיות הוא מביע זעם כלפי הכוונה לקצץ בישיבות, שכן בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שקיצוץ רוחבי בתקציב לא יחול על הישיבות.

מקורות פוליטיים מציינים שבעבור גפני מדובר במבחן בעולם החרדי. הוא לא יכול להרשות לעצמו להיזכר בפני בוחריו כמי שנתן יד לקיצוץ בתקציב הישיבות. שטייניץ, מצדו, זקוק לגפני לא רק כדי שיציב את ההחלטה על הקיצוץ כולו על סדר יומה של ועדת הכספים, אלא כדי לגייס רוב בעדה בוועדה.

גפני פועל נגד הקיצוץ בשיתוף יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי. אם שטייניץ יצליח לגייס את תמיכת יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, הוא יוכל "ליישר" את ח"כי הליכוד ולהשיג רוב בוועדה בעד הקיצוץ.

לפי שעה אין רוב לקיצוץ בתקציב בוועדת הכספים. לפחות 13 מ-17 חבריה מתנגדים לו. בין השאר מתנגדים ארבעה ח"כים חרדים ודתיים מהקואליציה: גפני, יצחק וקנין ואמנון כהן מש"ס, ואורי אורבך מהבית היהודי. אליהם יש להוסיף שני ח"כים מהליכוד, ציון פיניאן ומירי רגב, ואת שלי יחימוביץ' מהעבודה, וכן שישה ח"כים מהאופוזיציה.

בכנסת מעריכים שבסופו של דבר יימצא פתרון והקיצוץ בתקציב הישיבות יופחת - וגפני יוכל לתמוך בקיצוץ כולו.

מדוע? גפני, שנלחם חזיתית נגד ח"כ יעקב ליצמן במאבק על קבלת משרת יו"ר ועדת הכספים, וישי, שקיבל מגוון תיקים מיניסטריאליים בממשלה, ואף צורף באחרונה לקבינט המצומצם, לא מעוניינים במשבר קואליציוני.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}