י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ארץ הקודש? בהרצליה הורסים סוכות

מנכ"ל עיריית הרצליה, נתן הוראה לפרק את כל הסוכות של בעלי עסקים בעיר הרצליה. אורי לוי, בעל פיצריה בעיר מספר: קיבלתי אישור, ובערב החג שברו את סוכתי. האוירה בעיר היא של חולין. מזעזע"

סוכה עומדת על תילה? לא בהרצליה. תמונת אילוסטרציה
סוכה עומדת על תילה? לא בהרצליה. תמונת אילוסטרציה

דמינו לעצמכם את הכותרת הבאה: "בעיר קלן שבגרמניה הרסה העירייה סוכות של יהודים, עקב הוראה של המנכ"ל". עצמו את העיניים ודמינו את הכותרות האדומות מדם: האנטשמיות חוזרת. הגרמנים חזרו לסורם, ועוד כהנה וכהנה כותרות זעקניות פרי מוחם הקודח של עורכי העיתונים.

מסתבר, שלא צריך לטוס לגרמניה, אלא אפשר להישאר במרכז הארץ, ו'להתבשם' מאותם כותרות. בעלי עסקים בהרצליה לא האמינו למראה עינהם, בערב חג הסוות עברו פקחי עירייה, והורידו סוכה אחרי סוכה. עסק אחרי עסק הם עברו, ופשוט שברו את הסוכה.

אורי לוי בעל פיצה בעיר, מספר ל'בחדרי חרדים': "מזה כשבועיים אני מנסה לקבל אישור להציב סוכה בחצר בית העסק אותו אני מנהל. רק ביום חמישי – יום לפני כניסת החג - קיבלנו אישור להקמת הסוכה.

"בערב החג, אני מקבל טלפון מאחד בעלי העסקים השכנים ששוברים לי את הסוכה שהקמתי בעמל שעות ספורות קודם לכן. התקשרתי למוקד העירוני, להתעניין על מה ולמה.

"המוקדנית אמרה לי שמנכ"ל העירייה הורה להרוס את כל הסוכות של העסקים בעיר. ניסיתי ליצור קשר עם המנכ"ל, אבל ללא הועיל. ניסתי לפנות לכל מי שיכול לעזור, אבל לא עזר לי כלום".

• פנית לחברי עירייה?

"פניתי לחבר המועצה מטעם המפד"ל, ולאחר ששמע את הפרטים הוא אמר לי: "צר לי אבל אין לי איך לעזור לך".

מי שעובר בשדרה המרכזית של החנויות ברחוב סוקלוב לא רואה סוכה אחת. זה מצמרר להבין שיש מקום בארץ ישראל שאין שום אווירה של החג. זה נראה ימי חולין לכל דבר וענין. פשוט מזעזע".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}