י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"אלוהי ישראל, חטאנו לשמואל בן אפרים"

הטרגדיה בקרית ספר בערב החג, גרמה לזעזוע גדול בישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה. ראש הישיבה הספיד בקול בוכים את הבחור שמואל רוטשילד ז"ל, וסיפר מה שאל אותו בליל יום כיפור • הקלטה ותמליל מלא

"אלוהי ישראל, חטאנו לשמואל בן אפרים"
שי_קאהן

טרגדיה התרחשה בערב חג הסוכות בקרית ספר: הבחור שמואל רוטשילד ז"ל, בנו של אחד מעסקני העיר מודיעין עלית, החזיר את נשמתו ליוצרה, בסמיכות לכניסת החג.

שמואל ז"ל, תלמיד בישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, בראשה עומד הגר"י ארנברג, לא הוספד בהלוויתו, אך ראש הישיבה ביקש לומר מספר מילים. בקול שבור, ועיניים שטופות דמעות, דיבר על המסר שהשאיר שמואל בלכתו.

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש הקלטה ותמליל מההספד קורע הלב:

"זה לא זמן להספדים. אבל זה זמן להתעורר. להתחזק, בבין אדם לחברו: סוכת שלום, ענני הכבוד, אהרון שמידתו אוהב שלום ורודף שלום. אהבת חינם, גם אם יש כאלה שהם לא בדיוק כמוני. אהבת חינם כולם מוטלים באגודה אחת.

"בגאון כתוב, פסוק בתהילים 'תצפנם בסוכה מריב לשונות' - שהסוכה כנגד לשון הרע, אותיות סוכה זה כל מוצאות הפה, שזה תיקון ללשון הרע. זה מה שאנחנו צריכים להתחזק. אהבת חינם.

"קשה לדבר. בליל יום כיפור לשמואל היה קושיה. הוא בא לשאול: כתוב שאין אומרים הלל - ספרי חיים ומתים פתוחים, ואתם אומרים שירה? אז איך אומרים שיר היחוד?

"עכשיו אנחנו עונים את התשובה: שיר היחוד זה לברך על הרעה כשם שמברכים על הטובה. זה שיר היחוד. זה לא הלל, שהכל רחמים. גם כשקשה מאוד. זה שיר היחוד, זה התשובה שאנחנו עונים לו עכשיו. עולה תמימה.

"אני רוצה בשמי ובשם כל בני הישיבה לבקש מחילה: חטאנו אלוהי ישראל לשמואל בן אפרים על שפגענו, שלא האירו פנים כדבעי. כולנו חטאנו בזה. אנחנו מבקשים בשמי ובשם כל בני הישיבה מחילה".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}