י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"ברכה לעשירות? שב ותלמד!" • גלריה

הגר"מ גרוס הגיע לבקר בסוכת הגראי"ל שטינמן • אתר 'בחדרי חרדים' מגיש הקלטה מהפגישה: אתרוג השותפין, הבחורים שנפטרו. וגם: גביר שירד מנכסיו נכנס באמצע הפגישה - ורצה עשירות • התמליל המלא

"ברכה לעשירות? שב ותלמד!" • גלריה

שמו הלא רשמי של חג הסוכות הוא 'חג הביקורים'. כולם הולכים לבקר אצל כולם, והשמחה בדירות הארעי גדלה. גם רבנים מנצלים את החג לבקר זה את זה, ולדון בסוגיות הלכתיות, באווירה נינוחה של החג.

הבוקר (א'), ביקר הגר"מ גרוס, אצל הגראי"ל שטיינמן, שם דנו על מספר סוגיות הלכתיות, ועל האסונות הניתכים על הציבור החרדי, בינהם האסון הנורא בערב החג, בו נהרג בחור בתאונה בכבישי אילון, ובחור צעיר נוסף נפטר בקרית ספר.

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש הקלטה מהפגישה המיוחדת, ותמליל חלקי מהשיחה:

הרב גרוס: אתרוג של שני מוכרים שותפים ששוה 600, אחד מהמוכרים הכיר את הלקוח ונתן לו את האתרוג ב300 שקל. לאחר מכן התקשר השותף השני ואמר ללקוח שהוא לא מסכים למחיר 300 ₪ מה דינו?. הרב שטיינמן פוסק שהמחיר של השותף הראשון תקף.

לאחר מכן דנים הרבנים בדיני גואל הדם, והגראי"ל מסביר מה אחריות הציבור על הקמת ערים לבורחים, ומתפתח דיון בנושא.

לאחר מכן עוברים לשאלה עניני סוכות: יש אנשים שאין להם מזגן בבית, ובכל השנה הולכים לבית המדרש ללמוד במזגן ותוך כדי כך נרדמים. בסוכות הוא גם רוצה ללכת ללמוד בבית המדרש עם מזגן, ותוך כדי כך להירדם, בטענה שככה זה 'תשבו כעין תדורו' בשבילו. האם יכול לנהוג כך? השואל מדגיש שכוונתו של האיש ללכת ללמוד אך הדבר מצוי שתוך כדי נרדמים, השאלה אם מותר הדבר בסוכות? הגראי"ל עונה שאין שום בעיה, אם הולך ללמוד.

לאחר מכן מדברים השניים על הבחורים שנפטרו בערב החג: צדק ורוטשילד, ודנים האם לא יהיה להם חיבוט הקבר בגלל שמדובר בחג, ועל העונשים שעם ישראל מקבל בתקופה האחרונה.

לפני שעוזב הגר"מ גרוס, נכנס לחדר אדם שהיה גביר גדול, וביקש ברכה מהגראי"ל שטיינמן לעשירות.

הגביר סיפר כי בעבר היה מחזיק תורה גדול, והיום ירד מעשירותו. הגראי"ל אומר: כדאי ללמוד בעצמך. למה רק להחזיק תורה. הגר"מ גרוס אומר: בעבר הוא החזיק הרבה תורה, והיום אין לו. הגראי"ל אומר: התורה תול להמשיך ולהתקיים גם בלעדיו, אבל ללמוד במקומו אף אחד לא יוכל. בסוף מברך אותו הגראי"ל שיזכה לחזור לעשירותו.




















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}