י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'המתנות לאביונים' של שוקי אורן

קרן אור במנהרת החושך של רשת הגנים: בפגישה בין פרוש, גפני והחשב הכללי - שוקי אורן, סוכם: 9 מיליון ש"ח יעברו לרשת, והמשכורות יחולקו בתחילת שבוע הבא. המנכ"ל החדש מוכיח מנהיגות

בא לשכונה בחור חדש. איצ'ה רייך
בא לשכונה בחור חדש. איצ'ה רייך

עובדות רשת הגנים של אגודת ישראל שמעו את כל סוגי ההבטחות בשנים האחרונות. החל מתוכנית הבראה שתביא סוף-סוף לתיקצוב הרשת בצורה סדירה, דרך החלפת המנכ"ל, עד לקיצוץ רוחבי, שאולי יעזור. אך כלום מכל ההבטחות הללו לא הביא להשלמת הבור שנפער בחשבונות הבנק של העובדות האומללות.

שנים עברו, וישועה לא נראתה באופק. מידי פעם שלחו הפוליטיקאים שביב תקווה לעובדות בדמות כותרות פומפזיות על הסדר סופי, ומיד לאחר מכן, חזרו העובדות לשגרת יומן הכוללת בין היתר: משכורות מצומקות שאינן מגיעות, והתנהגות משפילה מצד ההנהלה.

לפני זמן מה התמנה איצ'ה רייך, פעם ראש מועצת רכסים, לתפקיד מנכ"ל הרשת. הדיבורים סביב מינויו החלו כבר לפני חודשים רבים, אך בפועל נכנס רייך למשרדים רק בשבועות האחרונים והחל בפעילות. הכאוס השורר ברשת, לא נתן לו ולו עשרה ימי חסד. החגים מתקרבים, והקופה ריקה, אפילו מנחשים ועקרבים. רייך, שהבין מהר מאוד שהמשכורות לגננות הן עקב האכילס שלו, מיהר לנסות למצוא מקורות תקציביים.

למבחן המנהיגות הראשון של רייך התגייסו הפוליטיקאים החרדים במלא הכח. לכולם יש אינטרס לסייע לרשת המקרטעת לעלות לדרך המלך. את הקוץ שתקוע עמוק בגרונם של אישי הציבור, הם מעדיפים לשחרר, ויפה שעה אחת קודם.

היום (ד) בשעות הצהריים, התכנסו סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, והחשב הכללי של משרד האוצר שוקי אורן, לישיבת חירום. הח"כים ביקשו מאורן שישחרר כסף לפני החגים, בכדי לשחרר קצת חבל למנכ"ל החדש, שהבטיח להוביל את הרשת להבראה, ולאפשר לו לחלק משכורות לפני החגים.

אורן, שמע, סבר, וקיבל. הוא הבטיח להעביר 9 מיליון שקלים לרשת הגנים, על חשבון מה שמגיע לה, ולאפשר את חלוקת המשכורות כבר בתחילת שבוע הבא. הח"כים המרוצים העבירו את הבשורה למנכ"ל החדש, שיכול כעת להתרווח בכסא ולבשר לעובדים: בא לשכונה בחור חדש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}