י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משפט 'האם המרעיבה' נדחה בשבועיים וחצי

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את פתיחת משפטה של האם המואשמת בהרעבת בנה. במקביל מזהיר הרב אברהם פרויליך: "אם היא תורחק משאר ילדיה - יהיו שוב הפגנות מחאה"

שיטת הסלמי? האם החשודה. צילום: פלאש90
שיטת הסלמי? האם החשודה. צילום: פלאש90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים הסכים לבקשתה עורכי דינה של האם ממאה שערים החשודה בהרעבה, לדחות את מועד הקראת כתב האישום בשבועיים וחצי, אולם אמר כי הוא לא ייתן למשפט להתנהל בסחבת.

"אם אתם מתכוונים לעשות את זה בשיטת הסלמי, פעם להגיד שלא נקרא חומר ופעם שאין עורך דין - הבקשות האלו יידחו", אמר השופט.

הרב אברהם פרויליך, ביקש מהשופט לדחות את המשפט לתקופה ארוכה יותר, של 45 יום. אולם, השופט שפירא השיב לו בתקיפות: "זה לא מקובל עלי. דחיות מסוג זה לא יהיו באולם הזה. אם התקופה שאקבע לא תספיק להגנה, אמנה לאם סנגורים ציבוריים".

בסופו של קבע שפירא כי הדיון הבא במשפט, ישיבת תזכורת, יתקיים ב-18 באוקטובר.

מחר (ה) יתקיים בבית המשפט דיון בעניין תנאי שחרורה בערבות של האם.

הרב אברהם פרויליך, ממקורבי האם ומי שבביתו שהתה האם בעת שנגזר עליה מעצר בית, הזהיר כי היא אם היא תורחק משאר ילדיה, שעמם היא שוהה במעצר בית, יארגנו החרדים שוב הפגנות מחאה. "הנושא הקריטי פה זה אמא לחמישה ילדים, שמגדלת אותם בטוב טעם ודעת", אמר פרויליך, "להפריד אמא מילדיה מקפיץ ממקומו כל אדם בעל רגש יהודי".

בינתיים, למרות החשש שהיא מסוכנת לשאר הילדים, האם שוהה במעצר בביתה בשכונת מאה שערים. השופט משה רביד, שיכריע בבוא העת בסוגיה הזו, כבר הודיע על בחינת כמה חלופות בהן גם הוצאת האם וילדיה מהשכונה, שם העדה החרדית לא מאפשרת לרשויות האכיפה לפקח על הנעשה במשפחה.

כתב-האישום שהוגש נגד האם מתאר מסכת התעללות שיטתית בבנה ח' בן השלוש. לפי הפקרליטות, במשך יותר משנה וחצי, היא נהגה להרעיב אותו, תוך מסירת דיווח כוזב לרופאים בנוגע למצבו הבריאותי, עד שמצבו הדרדר והוא הגיע למשקל של שבעה ק"ג בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}