י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מרגי נכנע "לפנים משורת הדין"

שר הדתות יעקב מרגי הודיע: אכנס את הוועדה לבחירת הגוף הבוחר לרבנות עיריית ירושלים מחדש. הכינוס בעקבות העתירה לבג"ץ, וחוות דעת של היועץ המשפטי נגד ההחלטות • ירושלים על ראש שמחתנו

בחירות לרבנות. תמונת אילוסטרציה: אליהו הלוי
בחירות לרבנות. תמונת אילוסטרציה: אליהו הלוי

התקפלות או הערכות מחדש?

השר לעניני דת, יעקב מרגי, הודיע היום (ה) כי יקיים דיון נוסף בנושא מינוי הגוף הבוחר לרבנות עיריית ירושלים. מרגי, שמגדיר את הדיון המחודש "לפנים משורת הדין", נכנע בעצם לעתירת נציגים מהזרם הדתי-לאומי לבג"ץ, עתירה שהתפרסמה לראשונה באתר 'בחדרי חרדים'.

הבחירות לרבנות עברו לבג"ץ • פרסום ראשון
הגוף הבוחר בירושלים: רוב מוחץ לחרדים

העותרים טענו כי מינוי הגוף הבוחר נעשה תוך כדי ליקוים מהותיים בהליך הבחירה, ובתוצאה נראה לעין כי אין שוויון לכל החוגים בעיר. ראש העיר, ניר ברקת, שאינו מרוצה מתוצאות בחירת הגוף הבוחר, שקל אף הוא להצטרף לעתירה, ושר הדתות החליט: מקיימים דיון מחודש.

עוד קודם לעתירה, החלו דיונים בין הלשכות המשפטיות של משרד הדתות ועיריית ירושלים. המחלוקת המשפטית בין היועץ המשפטי של משרד הדתות, ליועץ המשפטי של העירייה, על חוקיות חברי הגוף הבוחר הביאה את מרגי להבנה כי מוטב יעשה באם יכנס שוב את החברים שקובעים את הגוף הבוחר, מאשר להיקלע לתסבוכת משפטית, שמי יודע מה יהיו תוצאותיה.

במכתב מפורט שנשלח ליועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, בעקבות הוראת השר מרגי, מגולל עו"ד ישראל פת, היועת המשפטי של משרד לשירותי דת, את השתלשלות האירועים עד למסקנה המתבקשת: "כל הליך הבחירה של הוועדה בוצע כדת וכדין", אולם "לפנים משורת הדין" מוסיף עו"ד פת, תתכנס הוועדה בהוראת השר בשבוע הבא, ביום חמישי, בלשכת השר, כדי לדון בנושא בחירת נציגי בתי הכנסת.

האם חברי הגוף הבוחר שנבחרו בפעם האחרונה יעברו שוב את הוועדה המחודשת? קשה להעריך. מה שבטוח שסאגת הבחירות לרבנות עיר הבירה, תמשיך לספק כותרות רבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}