אחרי הקורונה: עומסי התנועה צפויים להיות קשים מהרגיל
מומחים טוענים כי לאחר הרמת הסגר המצב בכבישים יהיה חמור יותר מאשר לפני הקורונה - מאחר ואנשים יעדיפו לנסוע ברכבים פרטיים ולא בכלי תחבורה ציבוריים כרכבות ואוטובוסים - מטעמי היגיינה
- קובי בורנשטיין
- י' אייר התש"פ
ההקלות שנכנסו לתוקף ביום ראשן האחרון, הביאו לעלייה דרסטית במספר כלי הרכב בכבישים. בשעות הצהריים נספרו בכבישי איילון 65% מכלי הרכב שישנם שם בימים כתיקונם, ו-80% בשעות הבוקר.
כעת, מומחים טוענים כי אחרי הקורונה המצב בכבישים יהיה חמור יותר מאשר לפני הקורונה שכן אנשים יעדיפו לנסוע ברכבים פרטיים ולא בכלי תחבורה ציבוריים כרכבות ואוטובוסים - מטעמי היגיינה.
"ההפחתה הצפויה בשימוש בתחבורה הציבורית בטווח הקצר והבינוני עלולה להוביל לעומסים כבדים בהרבה מאלו שקדמו למגפה", נכתב במכתב ששלחו הארגונים "מרחב - התנועה לעירוניות בישראל", "תחבורה היום ומחר" ו"ישראל בשביל האופניים" לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הבוקר (שני).
הם ציינו כי למעלה מ-200 ערים, וביניהן ניו יורק, ברלין, בוגוטה, ונקובר, בריסל, פריז וברצלונה נקטו צעדי מניעה כגון הרחבת מדרכות להולכי רגל; הרחבת שטחי האופניים וסימון נתיבים באמצעים מהירים; סגירת רחובות בערים לכניסת מכוניות; ומיתון תנועה ברחובות משותפים. לטענתם, עלויות צעדים אלו זניחות והם זוכים לתמיכה ציבורית.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות