י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

התרגיל שהביס את ברקת • מיוחד

נציגי ועדת הכספים בעיריית ירושלים החליטו: מתנגדים להצעת ההחלטה לבטח את חניון 'קרתא' • משמעות המהלך: סיכול הפעלתו של חניון המריבה • אלא אם יחליט ראש העיר לסלק את החרדים מהוועדה

ייסגר? חניון קרתא. צילום: 'סקופ'
ייסגר? חניון קרתא. צילום: 'סקופ'

"זו היתה דרמה שקטה, אך מסעירה, כמעט בלתי מורגשת, אך בעלת הר-געש מבעבע המצוי מתחתיה". כך הגדיר היום (ג) אחד הנציגים החרדיים במליאת ועדת הכספים של עיריית ירושלים, את שהתחולל במהלך ישיבת הוועדה האחרונה.

ההצבעה הגורלית הזו תירשם כהתרחשות הראשונה של שנת תש"ע, בכל הקשור למתיחות סביב חניון 'קרתא'. ההצבעה שהועלתה לסדר היום, היתה תמימה למראה. על הפרק: חידוש הביטוח על חניון 'קרתא' העירוני, העומד בחודשים האחרונים בעין סערה עצומת ממדים, שיצרה חיץ בין הציבור החרדי בירושלים למוסדות העירייה, והלהיטה את הרוחות בין מפגיני 'העדה החרדית' למשטרה.

כאשר חבר המועצה דוד הדרי, בן-בריתו הפוליטי של ראש העירייה ניר ברקת, העלה את ההצעה לסדר היום, הוא הסביר שההצבעה העומדת על הפרק אינה קשורה למהות פתיחת החניון בשבתות, וכי אין לה כל השפעה על תקפודו של חניון המריבה. כל מה שעומד להצבעה - זו שאלת הביטוח של החניון.

למי שזוכר, כאשר עיריית ירושלים ביקשה להפעיל את חניון קרתא בשבתות, התנה זאת כונס הנכסים של החניון בכך שהעירייה תבטח אותו באופן מלא, ותיקח על עצמה ערבות מוחלטת לכל נזק שעשוי להיגרם לו.

עיריית ירושלים קיבלה את הדרישה, והתחייבה לדאוג לביטוחו של החניון. העירייה פנתה לחברת הביטוחים 'פניקס', וביקשה הצעת מחיר. חברת הביטוח הציעה פוליסה לשלושה חודשים, שתחייב את העירייה בסך של 15 אלף דולרים, תוך התחייבות שאם לא ייגרמו נזקים לחניון - תקבל העירייה בחזרה עשרת אלפים דולר.

על פי הנוהל, החלטה כזו חייבת לקבל את אישורה של ועדת הכספים העירונית. העירייה הביאה את ההצעה לווועדת הכספים, תוך הבהרה שאין לעניין כל קשר למריבה הציבורית סביב הפעלתו של החניון.

אלא שהנציגים החרדיים בעירייה הבינו, שאם אין ביטוח, אין גם חניון. ואם אין חניון - אין בלגן, אין הפגנות, אין תככים ואין מריבות.

בעצה אחת אליה הגיענו הנציגים החרדיים בוועדת הכספים העירונית, הוחלט לעמוד בדרכה של ההצעה לבטח את החניון, ובכך להביא שלום ושלווה על ישראל ועל ירושלים.

ואכן, בישיבת ועדת הכספים האחרונה הצליחו הנציגים החרדים לבטל את האישור למימון ביטוח חניון המריבה. הם התנגדו להצעת ההחלטה, ובכך סיכלו הלכה למעשה את הפעלתו בשבת. "ברור לחלוטין, שללא ביטוח, אין לעירייה כל יכולת חוקית להפעיל את החניון", מסביר נציג חרדי בעירייה כשהתלהבות-מה ניכרת בקולו.

אלא שפרשן פוליטי בכיר ששוחח עם אתר 'בחדרי חרדים', מצנן את ההתלהבות ועוצר את הנער שנשלח לרכוש בקבוקי שמפניה.

"נחמת שוטים", הוא אומר. "בסמכותו של ברקת לשנות, במחי החלטה, את הרכב ועדת הכספים ולהביא לכך שההצעה תעבור במסגרת ההרכב החדש. הוא יכול להעיף את הנציגים החרדיים מהוועדה, ולהרכיב אותה כרצונו. על זה הם לא חשבו. אני מעריך שזה מה שראש העיר יעשה בסופו של דבר", מסביר הפרשן.

האם התרגיל המבריק יביא בכל זאת עידן חדש בירושלים של שנת תש"ע, או שמא יחליט ברקת שבמלחמה הזאת הוא חייב לנצח? כי אם כך יחליט ברקת - אזי כל הכלים עומדים לרשותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}