י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הערב לווית מת מצווה: משהו מכיר?

לפני כשלושה שבועות התמוטט במקווה במאה שערים יהודי מבוגר. שבועיים אושפז ב'הדסה', עד שנפטר. מאז שהתמוטט לא הגיע איש להתעניין בו. הערב הוא ייקבר בהר הזיתים • החיפוש אחר משפחתו נמשך

בלתי ידוע. מכירים? המת בבית החולים צילום: זק"א
בלתי ידוע. מכירים? המת בבית החולים צילום: זק"א

לפני שלושה שבועות, באחד מצהרי היום, הגיע האלמוני כדי לטבול במקווה הצמוד ל'שטיבלאך' של שכונת מאה שערים בירושלים. תוך כדי טבילה, הבחינו כמה מהשוהים במקום כי האיש מתמוטט ומאבד את הכרתו. למקום הוזעק אמבולנס שהעבירו לאישפוז בבית החולים 'הדסה' עין כרם בירושלים.

מאז שכב בבבית החולים, ללא הכרה, ומונשם. בראש השנה הוא נפטר.

חוסר התעניינות בו במהלך ימי האשפוז, נמשכו גם לאחר פטירתו. איש לא בא לומר כי הוא בן משפחתו או לבקש את גופתו. משטרת ירושלים לא קיבלה הודעה על היעדרות מהבית, אפילו בחלוף יותר משלושה שבועות.

ארגון זק"א נרתם למשימת זיהויו של הנפטר האלמוני, תמונתו פורסמה במודעות ברחבי הארץ, כמו גם בעתונות ובתקשורת. על סמך רסיסי מידע כי אולי האלמוני הגיע מצרפת, דאג ארגון זק"א לפרסם את תמונתו גם בכלי התקשורת בצרפת.

במהלך הימים האחרונים התרוצצו מתנדבי זק"א בכל רחבי הארץ כדי להצליב את המידע הרב שהגיע למוקד הארגון, אך בינתיים ללא תוצאות. בהתייעצות של ועד רבני זק"א הוחלט שלא להמתין עוד, ולהביא את האלמוני לקבר ישראל, לפני כניסת יום הכיפורים. וזאת אחרי שנלקחו ממנו ממצאים לזיהוי.

הערב בשעה 22:00 יובא הנפטר האלמוני לקבר ישראל בהר הזיתים, בהלוויה שמארגן ארגון זק"א מבית הלוויות שמגר ברחוב ירמיהו. מת מצווה הכל קרובין לו.

כל מי שמזהה את הנפטר שבתמונה מתבקש ליצור קשר עם מוקד זק"א - 1220 (ללא כוכבית) מכל טלפון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}