י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הידידות עם הקרן לידידות - הסוף?

תמונה בה נראה כומר כשהוא מסייר, מעטם 'הקרן לידידות', במוסד חרדי, הביאה לכך שגדולי התורה יחתמו על כרוז תקיף, המורה על איסור גורף להיתמך על ידי 'הקרן לידידות יהודית' • פרסום ראשון

נדחה בשתי ידיים. הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר הקרן לידידות
נדחה בשתי ידיים. הרב יחיאל אקשטיין, יו"ר הקרן לידידות

הטלטלה הבאה שבדרך, תציב דילמה כבדת משקל בפני מוסדות רבים העומדים תחת ניהול חרדי, ונתמכים בידי 'הקרן לידידות', בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין מארה"ב.

מהלך שיזמו מספר עסקנים, שהסתייעו בתמונה מפלילה וזכו לגיבוי בבתי גדולי הדור - עשוי לפתוח מחדש את הפולמוס בנושא 'הקרן לידידות', ולהביא לידי כך שמוסדות רבים ייאלצו, בלב כבד, להיפרד מהכספים הנדיבים שהקרן הנוצרית מעניקה למוסדות חינוך ורווחה רבים.

קבוצה של מספר עסקנים שהחליטו לשים קץ לתופעת ההסתייעות הכספית ב'קרן לידידות', השלימו היום (ד') סבב בבתיהם של מנהיגי הציבור החרדי - סבב שהוכתר בהצלחה מבחינת קבוצת העסקנים.

בבתיהם של גדולי ישראל, שלפו חברי המשלחת מסמך מרשיע: תמונה, בה נראה כומר כשהוא מסייר במוסד חינוכי גדול בארץ, העומד תחת הנהלה חרדית ונתמך על ידי הקרן לידידות נוצרית-יהודית.

גדולי הדור התחלחלו למראה התמונה, והביעו את הסכמתם לחתום על מסמך חריף המוקיע את הקרן לידידות ואוסר בכל תוקף על מוסדות חרדיים ליהנות מכספיה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המסמך, החתום בידי גדולי ישראל ואוסר באופן גורף את ההסתייעות ב'קרן לידידות', יתפרסם בציבור בערב חג הסוכות. פרסומו של המסמך יכה גלים ויציב מנהלי מוסדות חרדיים רבים במבוכה.

ה'קרן לידידות', המנוהלת בידי רב אמריקני בשם יחיאל אקשטיין, הוא גוף שחרט על דגלו להביא לידי יחסים טובים בין יהודים לנוצרים "אוהבי ישראל". את הקרן מממנים גורמים נוצריים, המבקשים לגרום לידידות בין יהודים, לנוצרים המאמינים באותו האיש.

החרם החרדי כנגד הקרן, קיים זה מכבר. מרבית מוסדות התורה והחסד דחו בשתי ידיים את הצעותיה של הקרן לתמוך כספית במוסדות, גם אם ההצעה נשמעת יותר ממפתה, ועשויה להקל את המעמסה הכספית מעל ראשי מנהלי המוסדות.

אלא שפה ושם, התירו לעצמם מנהלי מוסדות חרדיים ליהנות בחשאי מכספי הקרן. ישנם מספר גופים גדולים וידועים, העומדים תחת ניהול חרדי, שהקרן לידידות היא התשתית הכלכלית העיקרית שלהם.

המהלך הנוכחי, עשוי ככל הנראה להציב את אותם מנהלי מוסדות בפני בעיה מהותית, שתאלץ אותם להחליט האם הם נשמעים לצו גדולי הדור שיובע בכרוז החדש, או להמשיך וליהנות מהתמיכות הנדיבות שמציעה הקרן העשירה לידידות יהודית-קתולית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}