י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דרמה בבני-ברק: דיירים חולצו מבניין בוער

חנות מתחת לבניין מגורים ברחוב ירושלים הוצתה על ידי בקבוקי תבערה - והבניין עלה באש • צוותי כיבוי חילצו מהבניין כ-20 בני אדם, ובהם פעוטות, שנפגעו באורח קל משאיפת עשן

צילום: חיה פרלמוטר
צילום: חיה פרלמוטר

19 בני אדם, ובהם 7 ילדים, נפגעו הלילה (ליל שישי) באורח קל כתוצאה משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה בחנות הממוקמת מתחת לבניין מגורים בן שלוש קומות ברחוב ירושלים 16 בבני-ברק. הנפגעים פנו לבית החולים 'שיבא' בתל השומר ו'איכלוב'.

בכיבוי אש ממשיכים לחקור את הנסיבות שגרמו לפרוץ השריפה ועד עתה עולה כי פיצוץ שמקורו אינו ידוע גרם ככל הנראה לשריפה. על פי עדויות, החנות החדשה שמתחת לבניין הוצתה על- ידי פיצוץ החלונות וזריקת שני בקבוקי תבערה במקום.

בזירת האירוע, שהתרחש לקראת השעה ארבע לפנות בוקר, נראו מחזות של אימהות העומדות בחלונות עם תינוקות בידיים ומבקשות להשליכם מהבניין הבוער.

דובר שירותי הכבאות בבני ברק, חזי צפניה, אמר לאתר 'וואלה': "זאת היתה דרמה לא קטנה. בסביבות השעה 03:45 אירע פיצוץ בתוך חנות למוצרי תינוקות, שהיתה עמוסה בציוד. להבות אדירות יצאו מהחנות ובעקבות כך נוצרה ארובה של עשן לעבר חדר המדרגות. אנשים נלכדו בתוך הבתים ואנחנו התחלנו בפעולות חילוץ. צוותים מתוגברים מתחנות בני ברק ואור יהודה, פינו כ-20 לכודים מהדירות שנמצאות מעל לחנות.

"הבאנו למקום גם מנוף גבהים, אבל היה קשה להפעיל אותו בגלל שבאזור היו כבלים עם מתח גבוה. בשלב ראשוני חילצנו דיירים מהמרפסות של הקומה הראשונה. לאחר מכן ביקשנו מדיירים בקומות הגבוהות יותר לעבור לצד העורפי, מפני שלשם העשן לא הגיע. במצב של לחץ חשבה אם שנמצאה בקומה השנייה, להעביר את תינוקה למישהי בקומה הראשונה, אבל אחד הקצינים שלנו טיפס על סולם והוריד את הילד ולאחר מכן את האם. פתחנו בחקירה לבירור נסיבות האירוע".

קישורים:
לתמונות נוספות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}