י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בהלווית הגרב"צ ליפסקר הוכרז: חתנו במקומו

יותר מ-4000 איש, תושבי העיר ערד, בני משפחה, ידידים, מכרים ומאות מחסידי חב"ד, השתתפו בתחילת מסע הלוויה של הגרב"צ ליפסקר זצ"ל • רבני חב"ד הכריזו בהלוויה: חתנו ימשיך בתפקידיו

הרב יעקב מנדלסון. צילום: שטורעם. נט
הרב יעקב מנדלסון. צילום: שטורעם. נט

במהלך הלוויתו של הגאון רבי בן ציון ליפסקר זצ"ל, הכריז הגאון רבי מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד וחבר בית-דין רבני חב"ד, כי הרב יעקב מנדלסון, חתנו של הרב זצ"ל שנפטר אתמול, יחליפו ברבנות העיר. הודעתו של הגרמ"ש אשכנזי הוכרזה על-פי החלטת רבני חב"ד.

הגאון רבי בן-ציון ליפסקר זצ"ל

הגרב"צ ליפסקר, שנפטר אתמול (ד), שימש בשלושים השנים האחרונות כרב העיר ערד.

חתנו, הרב יעקב מנדלסון, מכהן כרב היישוב נאות הכיכר ונמנה על ראשי ישיבת חב"ד בערד.

בפעם הקודמת הוכרז שמו של הרב מרדכי ביסטריצקי כרב קהילת חב"ד בצפת, במהלך הלוויתו של אביו, הגאון רבי לוי ביסטריצקי זצ"ל.

הגאון רבי מנחם מענדל גלוכובסקי, מהעומדים מאחורי היוזמה אמר לאתר 'שטורעם': "על פי ההלכה בנו יורש, ואם אין לו בן - חתנו יורש את תפקידיו ברבנות. הכרזנו היום בהלוויה כי חתנו הגדול הרב יעקב מנדלסון יירש את מקומו וימשיך את תפקידיו בכל: בבית דין, ברבנות, בכולל ובמוסדות.

"בכל מה שקשור אלינו, היינו בבית דין רבני חב"ד, נפעל לאור הכרזה זו באופן מיידי, לגבי רבנות העיר ערד, יעזור ה' שיסתדרו הענינים באופן כזה שהוא ייבחר גם לתפקיד זה על פי דרישת ההלכה והשלחן ערוך".

יותר מ-4000 איש, תושבי העיר ערד, בני משפחה, ידידים, מכרים ומאות מחסידי חב"ד, השתתפו בתחילת מסע הלוויה, שיצאה מרחבת בית הכנסת הגדול בעיר.

בהלוויה ספדו רבה הספרדי של העיר, הגאון רבי יוסף אלבו, אשר בקול בוכים תיאר בהתרגשות בפני הקהל את פועלו ומעשיו הכבירים של עמיתו במשך שנים רבות לרבנות העיר, למען התורה והיהדות בערד.

עוד נשאו דברים רבנים, אישי ציבור ונכבדים, בהם ראש העיר ערד מר גדעון בר לב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}