י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פרשת הנהג הערבי שהותקף: בן 17 נעצר

עצור ראשון בפרשת תקיפת נהג המונית הערבי במאה שערים: בן 17, תלמיד בישיבה ירושלמית, חשוד במעורבות בתקיפה. המשטרה: יש בידנו הוכחות מצולמות. עורך הדין: הוא היה באזור. לא תקף

ההפגנות בירושלים. תמונת אילוסטרציה: פיני רוזן
ההפגנות בירושלים. תמונת אילוסטרציה: פיני רוזן

ההפגנות הסוערות בירושלים, שנמשכו ימים ארוכים, הביאו לתקיפה חמורה של נהג מונית ערבי שחלף בסמוך לשכונת מאה שערים. הנהג, שנפצע קשות, סיפר לאחר האירוע כי חש כמו בלינץ'. מי שתקפו והיכו את הנהג היו צעירים המכונים משום מה חרדים.

התקיפה הקשה הביאה בסופו של דבר לרגיעה בהפגנות. ב'עדה החרדית' הבינו כי המחאה נגד פתיחת החניון בשבת גוררת לתוצאות הרות אסון, וכי הלהבות אותם הבעירו יצאו מכלל שליטה.

ואכן, לאחר התקיפה, החלו מגעים בין ראשי 'העדה' לקברניטי העיר, מה שגרם לתושבי שכונת גאולה ליהנות משבתות רגועות יותר.

סיפור הפגיעה בנהג המונית הערבי, הפך בעל כורחו לסמל המאבק. העיתונאי נחום ברנע, שנכח במהומות, תיאר בטורו את המעשה הנפשע, תוך שהוא מדגיש כי הנוער שעשה את המעשה, אינו מהווה חלק אינטגרלי מהציבור החרדי. לדבריו, המכים משתייכים לנוער השוליים של הציבור, נוער הצמא לאקשן בלילות הקיץ הארוכים. ואם עיתונאי כמוהו שם לב לאבחנה זו, הרי שב'עדה החרדית' לא עצמו עיניים וגינו בכל תוקף את המעשה שיוחס להם באמצעי התקשורת.

היום (ג) עצרה משטרת ירושלים, בחור בן 17, הלומד בישיבה ירושלמית, בחשד למעורבות בתקיפה האלימה. הנער, שהובא בפני שופט, קיבל הארכת מעצר לשלושה ימים נוספים. בהארכת המעצר הציגה המשטרה הוכחות מצולמות על השתתפות הנער במעשה, והשופט סבר וקיבל, והאריך את מעצרו.

עורך דינו של הצעיר טען, כי הוא אמנם נכח במקום אך לא השתתף בפועל במעשה התקיפה. לטענתו, הנער הגיע לאחר התקיפה של נהג, המונית וכי אין לו שום קשר למעשה. המשטרה, כאמור, טענה בתוקף כי יש בידה תיעוד מצולם על מעורבותו במעשה הלינץ'.

במשטרה הודיעו היום, כי בפרשת התקיפה החמורה צפויים עוד מעצרים רבים, וזאת בהתבסס על סרטים שצולמו במקום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}