י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יו"כ תש"ע: אלפים מבקשים מחילה מ.... יהונתן פולארד

אלפי ישראלים ויהודים מרחבי העולם החליטו להצטרף השנה ל"מכתב סליחה" מסוג שונה - מכתב הממוען ליהונתן פולארד, המסיים בימים אלה את שנתו ה-24בכלא האמריקני • ויש גם שיר

יו"כ תש"ע: אלפים מבקשים מחילה מ.... יהונתן פולארד

לקראת יום הכיפורים נוהגים לערוך חשבון נפש ולבקש סליחה מחברים ומקרובי משפחה שייתכן שפגענו בהם. אך אלפי ישראלים מכל רחבי הארץ ולא מעט יהודים מרחבי העולם החליטו להצטרף השנה ל"מכתב סליחה" מסוג שונה - שייתכן שהוא הגדול ביותר שנשלח אי פעם למישהו לפני יום כיפור. מדובר במכתב הממוען ליהונתן פולארד, המסיים בימים אלה את שנתו ה-24 (!) בכלא האמריקני.

החותמים על המכתב מוסיפים ומבקשים סליחה מיהונתן הן בעצמם והן בשם הממשלה. במכתב, שהפצתו והחתימה עליו מתבצעת בעיקר באמצעות האינטרנט, נאמר בין השאר: "אנו מתביישים שאף לאחר 24 שנים של ייסורי תופת בכלא האמריקני, ממשיכה ממשלתנו להפקיר אותך".

כמו כן כולל המכתב בסופו גם "קבלה לעתיד": "אנו מבטיחים שמעתה לא ננוח ולא נשקוט עד שנזכה לקבל אותך ואת אשתך אסתר בשדה התעופה.".

יוזמי המכתב הציבו יעד של 10,000 חותמים לפחות. זאת על מנת לבטא אמירה ציבורית רחבה.
מאז עליית המכתב לרשת לפני מספר ימים, הוא החל לצבור תאוצה וכבר הצטרפו אליו אלפי חותמים.

המיזם המקורי הזה הוא פרי רעיון של סטודנטים, אקדמאים ואזרחים נוספים, חלקם פעילים מזה תקופה ארוכה למען שחרורו של יהונתן. אפי להב, יו"ר חוג האקדמאים למדעי הרוח בירושלים: "מדובר במיזם שבראש ובראשונה נועד לבטא שגורלו של יהונתן איננו עניין פרטי אל נושא לאומי. אחרי 24 שנה אנו חשים שלא די לקרוא לממשלה לחשבון נפש - על כולנו לשאול את עצמנו איך נתנו לזה לקרות. בוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה ברכו על היוזמה ונרתמו להפצתה.

"חשוב לציין שגם פעולות בסיסיות ביותר למען שחרורו של יהונתן אינן נעשות. אפילו צעד בסיסי של פגישה של ראש הממשלה עם אשתו של יהונתן אינו מתקיים - בימים של חשבון נפש אנו בהחלט צריכים לשאול את עצמנו איך אנו נותנים לזה לקרות", אומרים בוועד.

יחד עם המכתב מפיצים המארגנים "בונוס" - שיר מקורי בשם "תסלח" המוקדש ליהונתן פולארד. השיר נכתב ומבוצע על ידי יצחק הכהן. ניתן לעיין במילות השיר ואף להאזין לו בכתובת:

קישורים:
לצפייה במכתב המלא ולחתימה עליו - לחץ כאן
לעיין במילות השיר ולהאזין לו - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}