י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

סליחות: ראשי 'העדה' בלשכת המפכ"ל

אווירת הסליחות גרמה לרגיעה בירושלים, ולפגישה היסטורית בין ראשי 'העדה החרדית' לנציגי המשטרה בלשכת המפכ"ל. תוצאות הפגישה: סיכום על המשך הידברות, וברכות שנה טובה • עושים תשובה

סליחות: ראשי 'העדה' בלשכת המפכ"ל
לא ידוע

אווירת הפיוס שנושאת בכנפיה השנה החדשה, הביאה לפגישה מיוחדת, אותה זימן סגן הרה"ר למשטרה, סנ"צ הרב משה גפני. לפגישה, שהערכה בלשכת המפכ"ל הגיעו בכירי 'העדה החרדית', בכדי ליישר את ההידורים ולפתוח 'דף חדש' ביחסים בינם לבין משטרת ישראל.

במפגש נכחו הרב נחום כהן - בנו הבכור של האדמו"ר מתולדות אהרן, הרב יצחק קירשנבוים מראשי ישיבת תולדות אהרן, הרב שלמה פפנהיים, מחבריה הוותיקים של הנהלת 'העדה' ודוברה המיתולוג, הרב יעקב רוט והרב ר' שמעון וויס - מבכירי חברי הנהלת העדה החרדית, הרב יצחק שלמה בלוי - ספרא דדיינא בבד"ץ, מזכיר העדה הרב ש. שישא, והרב יעקובוביץ, מעסקניה הבולטים של 'העדה החרדית'.


מטעם המשטרה השתתפו במפגש המפכ"ל, רנ"צ דודי כהן, ממ"ז ירושלים ניצב אהרן פרנקו, דובר המשטרה נצ"מ רפי יפה, סגן הרה"ר סנ"צ הרב משה גפני, ורב מחוז ירושלים רפ"ק הרב אליהו חרל"פ.

במפגש הסבירו הרבנים, ובראשם הרב נחום כהן, את קדושת השבת, מעמדה וחשיבותה, ואת כאבו של הציבור החרדי מחילולה בחוצות קריה, ובמיוחד בתקופה זו של ערב "הימים הנוראים", ודווקא בימים אלו ראו לנכון רבני העדה לבוא ולהסביר את הרגשתם של תושביה הדתיים והחרדים של עיר הקודש והמקדש.

יחד עם זאת הדגישו הרבנים את צערם על מקרי האלימות והוונדליזם וקריאות הגנאי כנגד השוטרים. "אין זו דרכם של יהודים שומרי תורה ומצוות, ואנו מגנים ומתנגדים לזה בכל תוקף ונעשה הכל שמקרים כאלו לא יישנו".

ראש ישיבת תולדות אהרון הסביר באריכות את כאבו של הציבור מפרשת האם החשודה ממאה שערים, ותיאר את היכרותם עם המשפחה ועם כאבה, וביקש בשם 'העדה' את התחשבות המשטרה והפרקליטות במשפחה ובצרתה.

הרבנים הדגישו שברצונם לפתוח בהידברות עם המשטרה ולשקם את היחסים ושיתוף הפעולה שנפגעו.

בתשובה הסביר ממ"ז ירושלים, ניצב פרנקו, את התנהלות המשטרה בכל התקופה, את האיפוק הרב של השוטרים, ואת כל נסיונות ההידברות בין הצדדים. פרנקו הדגיש שהמשטרה תעשה כל שביכולתה על מנת למצוא בתקופה הקרובה פתרונות שירגיעו את הרוחות לרווחת כל הצדדים.

המפכ"ל, רב ניצב דודי כהן, הקשיב קשב רב לרבנים ולכאבו של הציבור בפרשיות ובהתגלגלות העיניינים, ובסיכום הדברים הביע את צערו וכאבו האמיתי לשמע הדברים. הוא הוסיף ואמר כי גם למשטרה חשוב כבודה של השבת וירושלים, וכי המשטרה היא משטרה של כולם, וברצונה לכבד כל אזרח וכל מגזר באשר הוא, אבל תפקידה העיקרי הוא לשמור על החוק ועל הסדר, והיא אינה יכולה לאפשר הפרות סדר - וודאי שלא פגיעה בשוטרים ובחוק.

המפכ"ל הדגיש בדבריו, כי יעשה כל מאמץ להגיע לפתרונות נאותים ולסייע ככל יכולתו להשבת השקט והשלווה לרחובותיה של ירושלים, ולקיים הידברות שוטפת עם נציגי הציבור החרדי.

הפגישה הסתיימה בברכות הדדיות של הרבנים והמפקדים לקראת החגים השנה החדשה ובלחיצת ידיים כנה ואמיתית בין הצדדים, תוך הבטחה להמשיך ולקיים דיאלוג והידברות בין כולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}