י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לאן נעלם 'שלטון החוק'?

יותר מיממה נמשך העליהום על בתי המשפט. העיתונים מלאים, בתוכניות הרדיו 'חוגגים'. לא שיש לנו משהו נגד, אבל אם החליטו ה'אבירים' להשתלח, גם החרדים חייבים לדעת על כך. ואפילו ליהנות

לאן נעלם 'שלטון החוק'?

העבריין הכבד מיכאל מור, 'אימת הצפון', עומד להשתחרר באופן לא צפוי מהכלא בעוד שלושה חודשים. השוטרים והשופטים, שבשל האיומים על חייהם הוא הועמד לדין, מחפשים כבר 'חורים' להסתתר מפני זעמו המצטבר נגדם, אבל אצל 'אבירי שלטון החוק' הידועים בישראל - הפרשן משה הנגבי, השדרן נתן זהבי וחבורתם - הם כבר 'מחוקים'.

עובדה: מאז ניתן גזר הדין הזה, שהוא אכן בלתי מידתי ואינו עומד בסף הסבירות המינימלי, הם מרשים לעצמם לחבוט ב'שלטון החוק' שנתן ידו לאישור גזר הדין. מה שאסור בתכלית האיסור, מאז ומעולם, לציבור החרדי שנפגע תדירות מפסיקת ערכאות, נעשה על ידם באחת כמותר לכל הרחוב.

להם הרי הכל מותר.

24 שעות ויותר, ללא הפסק, נמשך העליהום התקשורתי על בתי המשפט בישראל. העיתונים מלאים בו, תוכניות הרדיו מהפכים בחררה, כאילו היה הנושא סטייק עין על האש, ובתי המשפט ניצלים ללא חשבון. לא שיש לנו משהו נגד, אבל אם החליטו ה'אבירים' להתיר את הרצועה, גם הציבור החרדי חייב לדעת על כך. ואפילו ליהנות.

המחשבה הטבעית היתה שעל גזר הדין הזה חתום שופט חבוש כיפה, משהו דוגמת השופט משה דרורי, שגם הוא היה למשיסה בעיניהם. בדקנו ושללנו את האפשרות הזו. מאחר וגזר הדין ניתן בבית המשפט השלום בנצרת, חשבנו שאולי מדובר בשופט ערבי, שיהירותם של מסדר 'אבירי המשפט בישראל' לא כולל אותם תמיד באליטה של 'שלטון החוק', הזכאים לחסות. אבל גם זה לא המקרה.

לשופטת החתומה על גזר הדין קוראים בשם העברי, ואפילו המתקדם, יפעת שטרית והיא קיבלה את הסכם הגישור התמוה, שנחתם בין הפרקליטות וסנגוריו של מור, בלא להניד עפעף. הרי לא מדובר באמא לילדים ממאה שערים, אלא בסך הכל בעבריין אלים מנהריה. ומאחר והוא נתון במאסר כבר מה-1 בפברואר, מגיע לו להשתחרר מן הכלא כבר בעוד שלושה חודשים...

ובינתיים 'שלטון החוק' מתגלה כ'שלטון הצחוק'.

השופטת יפעת שיטרית, שעוררה את הזעם ה"ציבורי" נגד מערכת המשפט המקילה, טענה כי "התרשמה שחרטת הנאשם כנה ואמיתית, וכן לקיחת האחריות וכוונתו לשנות מדרכיו, לעלות על דרך המלך לבל יחזור על מעשים אלו ואחרים בעתיד". יתכן שבימים שכל מהותם היא לשוב מהפשע מותר לה להתרשם כך.

אנחנו, לעומת זאת, לא התרשמנו שהנגבי ושות', שהתירו את הרצועה ומלקים ביותר מארבעים מלקות את מערכת המשפט בערב יום הכיפורים, התחרטו גם הם ומתכוונים לעלות על דרך המלך גם כשלציבור החרדי תהיה ביקורת עניינית נגד בתי המשפט בישראל - ויש לו.

נחיה ונראה אם צדקנו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}