י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרי"ש אישר: 'שפע שוק' מחלקת

לראשונה מאז פרוץ החרם הבלתי רשמי על רשת 'שפע שוק', יחלקו גורמים ב'ועדת הרבנים לענייני צדקה', תלושים של הרשת. החלוקה לא קשורה לוועדה, אך המהלך בברכת הגרי"ש • התפתחות דרמטית

סניף שפע שוק. תמונת ארכיון
סניף שפע שוק. תמונת ארכיון

התפתחות דרמטית בפרשת 'שפע שק': את גל השמועות הבלתי מבוססות על אישור שניתן (או לא) לרשת שצלעה בשנה וחצי האחרונות בציבור החרדי, תסיים אולי חלוקת הכספים שתתבצע היום על-ידי גורמים ב'ועד הרבנים לענייני צדקה', העומדת תחת נשיאותו של הגר"ע אוירבעך, חתנו של הגרי"ש אלישיב.

לפני שנה בדיוק דיווחנו כי גדולי ישראל הורו לכוללים בעיר בני-ברק כי הם יכולים ליהנות מהחלוקה אותה מבצע איש העסקים דודי ויסמן, הבעלים של 'שפע שוק', פעמיים בשנה. סכומי העתק שמוזיל וסמן מכיסו לטובת הציבור החרדי בערבי החגים, הפכו למותג, וכל ראש כולל הכיר את מספר הטלפון של הרב צוריאל - רבה של הרשת, כדי להגיש בקשת עזרה בערבי החגים.

אלא שמאז התפרסם החרם הבלתי רשמי על הרשת, תהו ראשי המוסדות האם מותר לקחת את התרומה של הרשת. כשנכנסו לבתי גדולי ישראל, הם שמעו כי אין כל בעיה לקחת את התלושים, ולשומעים ינעם. אלא שאז הוציאה ועדת הרבנים לענייני השבת הודעה לפיה אין כל שינוי בעמדת הוועדה, וכי אין לקנות ברשת מחללת שבת.

הודעת הוועדה הייתה על דעת הגרי"ש אלישיב, שלא אישר לכוללים רבים לקחת את תלושי החלוקה של הרשת. אלא שבחלוקה הנוכחית, המתקיימת לקראת חגי השנה החדשה, חל מהפך בבית הגרי"ש אלישיב. הדיבורים המתמשכים על מגעים לפתירת הסוגיה הסבוכה, הובילו לשינוי מהותי בדפוסי החלוקה של הרשת.

מנהלי 'ועד הרבנים לענייני צדקה', המזוהה עם הגרי"ש אלישיב, לקח עתה סכום כסף גדול מכספי החלוקה של הרשת, וזאת בברכת הגרי"ש אלישיב. "אין ספק שהמהלך יביא רבים לרשת 'שפע שוק'. רבים מבינים כי המגעים המתקדמים וסגירת החנויות בשבתות, קיבלו את ברכת הרבנים, וחייבים לעודד את האיש", אומרים גורמים בוועד הרבנים.

מנהל הקופה הרב אורדנטליך מדגיש בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', כי החלוקה לא מתבצעת על ידי הקופה, אלא על ידי קופות השכונות הפרטיות. את המהלך ביצע הרב אורדנטליך, לאחר שגם הולל בראשו עומד הרב אפרתי לקח תלושים על מנת לחלק לאברכים.

"הקופה עצמה לא לקחה כסף משפע שוק, ואני לא דיברתי עם הגרי"ש בעניין", מדגיש הרב אורדנטליך.


,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}