י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

למרות ההתרעות: אלפי ישראלים חגגו את ראש השנה בהודו

הדיווחים על אפשרות של פיגוע בבתי חב"ד ברחבי הודו לא מנעו מאלפי מטיילים במדינה לחגוג את ראש השנה. אפילו לבית חב"ד בפושקר, שם ההתרעות היו חמות במיוחד, הגיעו בערב החג לא פחות מ-111 ישראלים

שוטרים הודים. צילום ארכיון
שוטרים הודים. צילום ארכיון

הדיווחים על אפשרות של פיגוע בבתי חב"ד ברחבי הודו לא מנעו מאלפי מטיילים במדינה לחגוג את ראש השנה. אפילו לבית חב"ד בפושקר, שם ההתרעות היו חמות במיוחד, הגיעו בערב החג לא פחות מ-111 ישראלים. מנהל בית חב"ד, שימי גולדשטיין, גילה כי הם לא לקחו סיכון ושכרו לערב שני מאבטחים, ואף זכו לקבלת תדריך מהקונסוליה הישראלית. "המאבטחים המקומיים אמנם דחלילים" אמר גולדשטיין ל'ישראל היום'. "אבל אנחנו סומכים על אלוקים שבשמים".

גם הישראלים שבכל זאת הגיעו סיפרו על ערב מיוחד. "הרבה פחדו להגיע בגלל ההתרעות - אבל זו בהחלט היתה חוויה", מצטט 'ישראל היום' את נטע שפורן רפלקסולוגית במקצועה שמטיילת בהודו. "אפילו ההודים התלהבו מאיתנו ומחגיגות ראש השנה וצילמו אותנו לשער של העיתון המקומי עם הכתובית 'חג שמח שנה טובה'".

בבית החב"ד במומביי, בו טבחו מחבלים ביושביו, חגגו את ראש השנה תחת מעטה חשאיות. אנשי בית חב"ד, שנהרס כליל במתקפת הטרור, שכרו במיוחד לאירוע דירה בעיר, שאת מיקומה שמרו בסוד עד הרגע האחרון. "הזמנו את ההורים והמשפחה של הרב והרבנית שנרצחו. התחושות עדיין קשות והכאב עדיין גדול מה שכן גם בראש השנה הזכרנו את השניים ואת פועלם".

לרגל האירוע נשכרו מאבטחים ישראלים, וגם ההודים מגלים רצון טוב ומנסים לעזור. "אנחנו בהחלט זוכרים את מה שנעשה כאן וגם ההודים בעצמם - אבל לא פוחדים", סיכם מתפעל בית חב"ד כיום. "למרות ההלם הגדול שהיה יש חיים ויש המשכיות".

קישורים:
מקור: ישראל היום
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}