י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תחל שנה וברכותיה: 70 מ"מ בכינרת

השנה החדשה החלה במטחי גשם בכל רחבי הארץ. שיא הגשם - באזור הכינרת, שם ירדו כ-70 מ"מ. הממוצע החודשי לספטמבר: 5 מ"מ. גשמים גם בכל רחבי הארץ. התחזית: המשך גשמי הברכה

תחל שנה וברכותיה: 70 מ"מ בכינרת

תחל שנה וברכותיה: לפתיחה משכנעת כזו של החורף אף אחד לא ציפה. עשרות מילימטרים של גשם ירדו עד הבוקר (א), ובייחוד בשעות הלילה והבוקר המוקדמות, מצפון הארץ ועד צפון הנגב. בין היתר נמדדו בצפון רמת הגולן ובחרמון 70 מ"מ גשם, שירדו בתוך 12 שעות, כאשר הממוצע הרב שנתי לחודש ספטמבר כולו באזור זה עומד על חמישה מ"מ בלבד.

"מזג האוויר הוא קיצוני ביותר לעונה, מכמה היבטים", הסביר חזאי 'מטאו טק', צחי וקסמן. "ראשית, מבחינת כמויות הגשם שנמדדו, שהן נדירות מאוד לעונה, ולא נראו כמותן זה עשרות שנים. דבר לא אופייני נוסף הוא האזור שבו יורדים רוב הגשמים: בעונה זו הגשמים יורדים בדרך-כלל סמוך לחוף. הפעם קרה בדיוק ההיפך - רוב הגשם ירד באזורים המזרחיים. שלישית, לא מדובר באפיזודה חולפת, אלא במערכת גשומה של ממש".

וקסמן מסביר: "מה שקרה הלילה היה תוצאה של מעבר של כיס אוויר קר בשכבות העליונות של האטמוספירה, שגרם לאי יציבות חזקה באוויר ולהיווצרות של ענני סערה. הכיס הזה עבר אותנו, וכרגע יש החלשה של המערכת, והגשמים הופכים לבעלי אופי מקומי - אך הם ימשיכו לרדת, באופן מקומי, עד צפון הנגב".

ומה צפוי בהמשך? חזאי 'מטאו טק': "הלילה צפויה חדירה נוספת של אוויר קר בשכבות הגבוהות של האטמוספירה, בליווי התעמקות של האפיק בקרקע. זה יגרום להתחזקות מחודשת בגשמים. מוערך שצפויה לנו מהלילה עד מחר בצהריים שוב מערכת גשומה עם כמות גשמים נוספת, בהיקף נרחב משמעותית ביחס לרגיל לעונה - עשרות מ"מ נוספים, גם באזור המרכז". קיים חשש לשטפונות בנחלי מדבר יהודה ובאזור ים המלח.

נתוני משקעים מהיממה החולפת: צפון הגולן והחרמון: 70 מ"מ; צפת: 25 מ"מ; עמק החולה ומחניים: 35 מ"מ; קצרין: 15 מ"מ; עכו: 15 מ"מ; טבריה: 2 מ"מ; תל-אביב: 5 מ"מ; השפלה ונתב"ג: 5 מ"מ; ירושלים: 2 מ"מ; צפון מערב הנגב: מילימטרים בודדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}