י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מוזיאונים נוספים

לא רק בערים הגדולות, גם ברחבי הארץ מפוזרים מספר לא מבוטל של מוזיאונים. להלן מקבץ קטן שלהם

מוזיאונים נוספים





מוזיאון ינקו דאדא

בכפר האמנים עין הוד, הסמוך לחיפה, נמצא מוזיאון שנקרא על שמו של מרסל ינקו, ממייסדי זרם "דאדא" האוונגרדי. לצד מפלסי תצוגה קבועים המביאים מיצירותיו של האמן, קיים חלל ייחודי, במעמקי האדמה, בו מוצגות עבודות וידיאו-ארט, המביאות פן נוסף של הזרם האמנותי החשוב ופורץ הגבולות.

לאורך השנים הפך המוזיאון לשופר עבור תנועות מחאה מקומיות, המתעמתים במקום עם העימות העממי המתמשך בין האוכלוסיות. במקום פועלת גם ה"מעבדאדא" – מעבדת אמנות לילדים המאפשרת להיכנס לנעליו של אמן דאדאיסטי ולפעול ברוח היצירה האוונגרדית.




מוזיאון ראלי

מוזיאון ראלי הוא אחד מארבעה מוזיאונים המפוזרים בעולם ומציגים את אוסף האמנות של אספן האמנות הארי רקנאטי. המוזיאון בנוי כוילה ספרדית מפוארת, ומציג, בהתאמה, אמנות אירופאית ולטינו-אמריקאית. רקנאטי נחשב לאספן בעל טביעת עין, קשוב במיוחד לאמנות מודרנית שלא מגיעה ארצה דרך המוסדות המוכרים. הוא בחר בעיר קיסריה לארח את חזונו ומקדם דרך המוזיאון את האמנים החביבים עליו, שאת חלקם הכיר אישית, חינם אין כסף.






גן התעשייה תפן

התעשיין סטף ורטהיימר הקים ארבעה גני התעשייה – בתפן, בעומר, בתל חי וסמוך לכרמיאל. לתפיסתו, החיבור בין הייצור התעשייתי לזה האמנותי, הוא אורגאני ומתבקש. בגן התעשייה ישנו מוזיאון פתוח, המציג תערוכות מתחלפות של אמנים ישראלים, תערוכה קבועה המתעדת את העלייה הייקית לארץ, גן פסלים חוצה אסכולות וסגנונות ותערוכה המוקדשת להתפתחות התעשייה בארץ.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר גני התעשייה והמוזיאונים הפתוחים.




המשכן לאמנות בעין-חרוד

המשכן לאמנות נמצא בקיבוץ עין-חרוד, ונחשב למוזיאון הגדול ביותר בצפון. מכיוון שהוא איננו ממוקם בסביבה עירונית, חוויית הביקור בו מלווה שהשראה שמקורה בטבע – אולמותיו מוארים באור המגיע דרך חלונות המוזיאון והוא צופה על עמק יזרעאל והרי הגלבוע. אמנים ישראלים רבים הציגו בו תערוכות לאורך השנים ותרמו מיצירותיהם לאוסף שלו. אוספי היודאיקה, הצילום והגרפיקה של המשכן, נחשבים גם הם לעשירים ולאטרקטיביים במיוחד.




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}