י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מוזיאונים בחיפה

לעיר הצפונית אולי אין היסטוריה מפוארת, אבל מספיק תרבויות המביאות רוחות מהמזרח והמערב

מוזיאונים בחיפה



חיפה, העיר הישראלית השלישית בגודלה, משמשת כמרכז תרבות ואמנות של המחוז הצפוני. בעיר אפשר למצוא מוזיאונים ישראליים המספרים את תולדות היישוב בישראל ואת המקורות ההיסטוריים והתרבותיים של שוכני הארץ, לצד מוזיאונים מיוחדים המביאים רוחות מהמזרח והמערב, דוגמת המוזיאון הימי ומוזיאון אמנות יפנית.

על המוזיאונים החיפאים אפשר לקרוא באתר המוקדש להם, המפרסם גם תערוכות חדשות. על גלריות, אירועי תרבות משתנים ואטרקציות, ניתן לקרוא באתר העירייה.



מוזיאון חיפה לאמנות

המוזיאון שוכן בבית העם הטמפלרי, בבניין שהוקם בשנת 1869 במושבה הגרמנית. במוזיאון תצוגות קבע ותערוכות מתחלפות של אמנות מודרנית ישראלית ובינלאומית, תוך שימת דגש על ייחודיות העיר כעיר מעורבת. גם במוזיאון הזה, הגדול והייצוגי, מתקיימות פעילויות תרבות שונות והרצאות.






המוזיאון הימי הלאומי

מוזיאון המתייחס למיקומה של המדינה כמדינה השוכנת לחופיו של הים התיכון. במוזיאון אפשר למצוא יצירות המשוררות על הנמלים, החופים, תנועת הספינות אל ישראל וממנה וכל הקשור בגבול המערבי של המדינה. תערוכות המבטאות את מהות הקשר בין האדם לים, יצירות שנוגעות במים ומביאות את תולדותיו של האדם בסביבה הימית – עושות את דרכן למוזיאון ומשמשות חלון יבשתי לכל מה שהוא גלי ורטוב במהותו.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}