י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אלפא טרייד מציגה: סקירת מט"ח שבועית

והפעם נסקור את צמדי המטבעות הבאים: היורו מול הדולר, הדולר הניו הזילנדי מול הדולר האמריקאי, הדולר מול היין, הדולר מול השקל ומעקב: אוסטרלי-דולר, דולר-פרנק שוויצרי וזהב

אלפא טרייד מציגה: סקירת מט"ח שבועית

הערה כללית: הניתוחים הינם על בסיס גרפים ארוכי טווח ( חודשי, שבועי ויומי), לא נתייחס כאן למסחר תוך יומי.



ניתוח צמד: יורו-דולר:



מבט יומי: הצמד סגר את שבוע המסחר ברמה של 1.4570 המהווה החזקות שבועית בסך 1.92% של היורו מול הדולר. בסקירה שעברה צויין כי: "הצמד עדיין נע במגמה שורית תוך התכנסות מחירים, כאשר הוא נתמך על קו מגמה עולה. הצמד יוצר תבנית משולש וכנראה שנחזה בקרוב בתנועה חדה לאחד הכיוונים." ואכן בתחילת השבוע התקבל איתות לונג חזק בצמד כאשר רמת 1.4330 (שהוזכרה אף היא לא מעט בסקירות האחרונות) נפרצה באופן מובהק. ההתנגדות המהותית הבאה של הצמד שוכנת באזור 1.4717 כאשר מבט בגרף השבועי ממחיש את עוצמת ההתנגדות ונחישות המוכרים בנקודה זו. פריצת התנגדות זו עשוייה להוביל את הצמד לבדוק את אזור  השיא ששוכן ב 1.6 שם נסחר ביוני 2008, כאשר צפויה התנגדות לפני כן באזור 1.5.


 


ניתוח צמד: ניו זילנדי -דולר:



מבט יומי:המשך מעקב: הצמד נסחר במגמה דובית מובהקת ממרץ 2008 עת שהה באזור 0.82 עד מרץ 2009 עת נרשם שפל באזור 0.49 המהווה ירידה של כ 40%. ממרץ 2009 הצמד נע במגמה עולה ונתמך על קו מגמה עולה, תוך יצירת שיאים עולים. סקירה קודמת צויינה רמת 0.6870 כהתנגדות משמעותית ובתחילת השבוע הצמד פרץ התנגדות זו ובכך נתן איתות לונג בצמד, וסיים את השבוע על 0.7073. חשוב לציין כי למרות שהצמד במגמה שורית מובהקת קימת סטיה דובית במתנד ה- MACD ,גורם המרמז על מימוש אפשרי בצמד. נקודה נוספת שברצוני לציין הינה פריצת התנגדות 61.8 פיבונאצי לגל היורד שהחל במרץ 2008 .התבססות מעל אזור זה,0.6940 , הינה משמעותית להמשך המגמה העולה בצמד, ומעבר מגדר של תיקון לגדר של שינוי מגמה לטוח ארוך.


 


ניתוח צמד: דולר-יין:



מבט יומי: הצמד התממש בחדות מחודש אוגוסט 2008 עת שהה באזור 110.5 עד דצמבר 2008/ינואר 2009 ויצר תחתית כפולה באזור 87  ומנקודה זו והחל במהלך מתקן. הצמד עלה עד אזור 101.5 שמהווה תיקון פיבו 61.8% לגל היורד שצוין לעיל, ומאז (אפריל 2009) החל לנוע בתעלה יורדת. הצמד נמצא כרגע תחת מהלך דובי מובהק תוך יצירת שיאים ושפלים יורדים,ובתמיכת המתנדים השרויים בטריטוריה השלילית. שבירת קו המגמה היורד עשוי להוביל את הצמד לבחינה מחודשת של השפל באזור 87 אך אין לפסול התהפכות על על התמיכה ויציאה לתיקון עולה.


 


ניתוח כסף SILVER: מבט יומי: המשך מעקב: הכסף נסחר במגמת עלייה החל מאוקטובר 2008 עת רשם שפל באזור 8.5. הצמד פרץ השבוע התנגדות השוכנת ב 16.23 שהוזכרה בסקירה הקודמת ובכך נתן אישור להמשך המהלך העולה של הצמד. כל עוד הצמד מתבסס מעל רמה זו הוא תחת איתות לונג בתוקף. סטופ אפשרי למי שמחזיק בלונג על הכסף הינו בשבירת 16.23 כאשר שבירת רו המגמה היורד תתן איתות שורט. חשוב לתת את הדעת למתנד ה-RSI  שנמצא במצב של קניית יתר ומרמז שנראה מימוש בקרוב.


ניתוח צמד:  דולר- שקל:


מבט יומי: בסכום שבוע המסחר רשם הדולר האמריקאי התחזקות מינורית של כ 0.25% מול השקל וסגר את השבוע בשער 3.7750. מבחינה טכנית אין שינוי מסקירות קודמות, כאשר כפי שצויין בסקירות קודמות התמיכה הבאה של הצמד נמצאת באזור 3.73-3.75, ואכן השבוע הצד ירד ו"בדק" תמיכה זו שהוכיחה עצמה שוב. שבירה של תמיכה זו עשוייה לשלוח את הצמד לאזור 3.7 ולאחר מכן אף לאזור 3.65. חשוב לציין כי כמו בשבועות קודמים כך גם השבוע חזינו בהתערבות בנק ישראל במסחר וכפי שצויין בעבר עושה רושם כי  אזור 3.73-3.75 זה האזור בו הנגיד מתערב ובולם את החלשות הדולר, וכאן עולה השאלה לאורך כמה זמן וכמה יכולת יש לנגיד לשמור את הדולר מעל רמה זו.






בקיצור ולעניין:



הקדמה: בקיצור ולעניין הינו מדור חדש שהחלטתי לפתוח בסקירה.עקב מגבלות טכניות שמונעות ממני לסקור באופן נרחב כולל גרפים מספר רב של צמדים, וכן ישנם מקרים בהם אין שינוי מהותי בגרף משבוע קודם או לחילופין ברצוני לתת מידע מסויים לגבי צמד מסויים או לערוך מעקב קצר של צמד שנסקר. מכלול גורמים זה הוביל אותי לפתוח מדור זה שבו אעלה ניתוחים יותר קצרים ללא גרפים. מקווה שתפיקו תועלת והנאה מהמדור.


אוסטרלי -דולר:

המשך מעקב: הצמד נע במגמה עולה ונתמך על קו מגמה עולה, תוך יצירת שיאים ושפלים עולים. השבוע הצמד פרץ  התנגדות חשובה 0.8515 ובכך נתן אישור להמשך לונג. סטופ מומלץ לשוהים בצמד בפוזיצית לונג ימוקם מתחת להתנגדות שצויינה בהנחה שתהפוך לתמיכה.חשוב לציין כי קיימת סטיה דובית בין מתנדי  ה MACD  וה RSI למחיר- גורם המרמז על מימוש אפשרי בצמד.איתות שורט ראשוני ואגרסיבי בשבירת קו המגמה העולה( ניתן לראות בגרף בסקירה קודמת).


דולר-פרנק שוויצרי:

המשך מעקב: בסקירות קודמות ציינתי כיי אזור התמיכה החשוב של הצמד נמא ב 1.0585 ורק שבירה מובהקת של אזור זה ייתן איתות שורט בצמד כאשר היעד הראשון נמצא באזור 1.04. בפועל הצמד שבר בתחילת השבוע את התמיכה וירד עד אזור 1.04 שם נמצא אזור תמיכה חשוב נוסף. שבירת אזור זה עשוייה להוביל את הצמד לשפל הבא באזור 0.99.


זהב:

הזהב נע במגמה שורית מובהקת ורשם עלייה שבועית של כ 1.27% (כ 12.6 דולר לאונקיה) כאשר סגר את השבוע על 1004.58$ לאונקיה. פריצת רמת ה 1,000$ לאונקיה הינה בעלת משקל פסיכולוגי לא מבוטל לאחר שרמה זו בלמה לא פעם את הזהב. שיא קודם שוכן ברמת 1,033 דולר וזה היעד הבא של הזהב בהנחת המשך המגמה.




 


קישורים:
הנך מוזמן/נת לקרוא סקירות נוספות באתר
ולבקר באתר הקרנות של החברה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}