י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אתר 'בחדרי חרדים' איתכם - גם באומן

עשרות אלפי אנשים יוצאים, החל מהיום, לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה • ביום שישי יעמדו כולם ויאמרו את התיקון הכללי. אתר 'בחדרי חרדים' יעביר את המעמד בשידור-חי • כל הפרטים

אמירת התיקון הכללי. צילום: פיני רוזן
אמירת התיקון הכללי. צילום: פיני רוזן

עשרות אלפי אנשים יעלו בימים הקרובים על מטוסים בדרכם לקברו של רבי נחמן מברסלב, בעיר אומן באוקראינה. כל אחד יעזוב משפחה, ילדים ואשה, וייסע בכדי להעתיר בתפילה לפני קברו של מי שהבטיח ש"עיקר עניני זהו ראש השנה".

מידי שנה מצטרפים עוד ועוד אנשים למסע המיוחד. כל באיה לא ישובון לבתי הכנסיות הרגילים, "מי שלא היה שם לא יבין זאת לעולם", יאמרו לך האחרונים בעיניים נוצצות. מחירי הטיסות שהאמירו השנה בעשרות אחוזים, לא הורידו את כמות הנוסעים, והרבה מהטסים מצאו כרטיסים מוזלים בטיסות לא ישירות.

כך או כך, עשרות האלפים יעמדו ביום שישי הקרוב, עשיר לצד עני, חרדי ליד חילוני, ספרדי לד אשכנזי, כולם, ללא הבדל, על יד קברו של הצדיק ויאמרו יחדיו את התיקון הכללי ברוב עם.

התיקון הכללי שנאמר מידי שנה בסמוך לקבר, הינו הסיפתח לתפילות ראש השנה. כבר אז ניתן לראות אלפי האנשים בוכים בדמעות שליש, כל אחד לישועתו הפרטית. אם רבי נחמן הבטיח, רבי נחמן יקיים.

אתר 'בחדרי חרדים' ילווה את אלפי הטסים לאומן, ביום שישי החל מהשעה 11:30 יועבר שידור ישיר מקברו של רבי נחמן מברסלב ומאמירת התיקון הכללי. השידור החי יימשך עד סמוך לכניסת החג, ומי שהשנה לא הצליח לעלות לקברו, יוכל להנות מהאווירה, ומהתפילות שנשמעות אי שם בערבות אוקראינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}