י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אילת

העיר הדרומית והחמה ביותר בישראל מזמינה אליה אלפי נופשים כל השנה, אבל מספקת גם לא מעט אתרי תיירות מרתקים

אילת

העיר אילת הפכה ברבות השנים לעיר הנופש האולטימטיבית. בקיץ גודשים את המלונות והחופים, אלפי נופשים ישראלים ותיירים מכל העולם, ותופסים שלווה בנקודה הכי דרומית במדינה, ובחורף היא מהווה מוקד עלייה לרגל בעיקר לתיירים מאירופה המעדיפים לבלות את החורף במקום חמים ונעים יותר מהקור האירופי הטיפוסי. סוד הקסם בעיר הקטנה הזו טמון במיקומה הייחודי, בצפון מפרץ אילת. השילוב של אקלים חם, ים טרופי ונוף הררי פראי המשמש לה רקע עוצר נשימה הפכו אותה לפנינה תיירותית כל ימות השנה.

העיר אילת הוקמה בשנת 1950. כיוון שהיא שוכנת לחוף הים, נודעה למקום חשיבות אסטרטגית ובתקופות רבות היא שמשה כעיר נמל, החל מימיו של שלמה המלך, שהקים צי גדול ושלח אותו לאופיר, דרך הנבטים, הרומים, הערבים והצלבנים ששלטו בארץ. בתחילת שנות ה-50 הוקם בעיר החדשה מזח, ובעקבותיו נמל שהפך לבסיס הכלכלי של העיר. בסוף שנות ה-60 החל להתפתח ענף התיירות בעיר, והיום אילת היא גן עדן לתיירים, למטיילים ולנופשים.

המפרץ הוא אחד ממוקדי המשיכה בזכות החופים היפים. בדרום העיר נמצאת שמורת אלמוגים, ובין השוניות גדלים דגים טרופים מרהיבים. בתחום השמורה נמצא המצפה התת-ימי, ובו מוזיאון ימי המציג אוספים של בעלי חיים ימיים מרתקים. לא הרחק משם נמצא ריף הדולפינים, בו חיה להקת דולפינים לצד חבורת כלבי ים.

מרבית בתי המלון בקיץ עומדים על תפוסה מלאה, ובחורף שומעים כאן אנגלית, גרמנית צרפתית ספרדית ושפות נוספות, בזכות המוני התיירים. יש בעיר מסעדות גדושות מכל הסוגים ובכל הטעמים, חנויות ססגוניות, טיילת לאורך קו החוף הצפוני שבה נערך במשך הקיץ בזאר צבעוני, פארק שעשועים, עיר המלכים החדשה – שהיא פארק אתגרי לכל המשפחה המשופע בטכנולוגיות מתקדמות, אטרקציות יצירתיות ואתגרים משופעי דמיון, המבוססים על התנ"ך וסיפורי התורה ועוד.

הערבה שמצפון לעיר והרי אילת המקיפים אותה מצפון וממערב, הם אזור מדברי צחיח, אך בין ההרים החשופים, יש אין ספור אתרי טבע ונוף, ארכיאולוגיה והיסטוריה, והעיר היא בסיס יציאה לטיולים מיוחדים באזור כמו סיורי גמלים, טיולי ג'יפים ועוד.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
לשכת משרד התיירות באילת
כתובת: בית הגשר 8
טלפון: 08-6309111
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}