י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אשקלון

היסטוריה מפוארת לצד עיר שוקקת חיים וחופי ים יפייפיים

אשקלון

אשקלון היא העיר הדרומית ביותר על רצועת החוף הים תיכונית. 12 ק"מ של חופים יפים מושכים אליהם בשנים האחרונות גם את הישראלים וגם תיירים.

שמה של אשקלון ניתן לה על שום העיר הקדומה, ששרידיה מצויים על תל אשקלון אשר בגן הלאומי אשקלון. העיר נזכרת בתנ"ך כמה וכמה פעמים, אך שני הסיפורים העיקריים הקשורים אליה משויכים לשמשון ולעובדה שגוליית הפלשתי היה "אשקלוני". העיר הייתה מיושבת לאורך השנים, וידעה עליות ומורדות. היא יושבה וננטשה, פרחה ושגשגה אך גם נהרסה, אולם עצם היותה שוכנת לחוף ים, הפכה אותה לעיר נמל חשובה לאורך תקופות רבות.


אשקלון הפכה למרכז תיירות, והיא מציעה אתרים חדישים לצד אתרים ארכיאולוגים קדומים ומעניינים. האתר המרכזי בעיר הוא הגן הלאומי, השוכן בדרום-מערב העיר ובתחומו נמצא תל אשקלון. בתל מצויים כאמור שרידים קדומים החל משער העיר המרשים מהתקופה הכנענית (לפני כ-4,000 שנה), מבנה ציבורי ופסלים רבים מהתקופה הרומית (לפני כ-2,000 שנה), ושרידי ביצורים מהתקופה הצלבנית (לפני כ-1,000 שנה). סביב לתל משתרע הגן ובו מדשאות רחבות ידיים וחוף רחצה. מצפון לגן נמתחים יתר חופי הרחצה של העיר, ולאורכם מתקני קיט ובתי מלון. לחוף הים נמצאת גם מרינה, ולצידה טיילת יפה ופארק המים אשקלונה, המספק חווית מים למשפחות.


ברחבי העיר פזורים אתרים עתיקים ובהם גן ארכיאולוגי עם שני ארונות קבורה מפוארים מהתקופה הרומית (ברחוב הגפן בשכונת אפרידר), שרידים של שתי כנסיות ביזנטיות (ברחוב צבי סגל בשכונת ברנע), וכן שני קברים רומיים מפוארים וקבר שייח' מהתקופה הממלוכית (סמוך למרינה). בשכונת מגדל נותרו מבנים מהעיר מג'דל הערבית, ובהם המסגד הגדול של העיירה והח'אן. במסגד נמצא היום מוזיאון אשקלון ובו תצוגה על תולדות אשקלון החדשה לצד ממצאים ארכיאולוגיים, ובח'אן פועלים בתי מלאכה של אמנים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}