י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אשדוד

הנמל הייחודי, חופי הים המרהיבים וגבעות התצפית על כל העיר

אשדוד

אשדוד היא עיר של מעל 200,000 תושבים. השדרות הרחבות החוצות את השכונות חדשות, עם בתי המגורים הזוהרים בסגנון ים תיכוני והמדשאות הרבות, מצביעים על תכנון קפדני שהפך את אשדוד לעיר שנעים לגור ולבקר בה.

המקום הטוב ביותר בו מומלץ להתחיל את סיורכם בעיר הנמל שוקקת החיים הוא בגבעת יונה, הגבעה הצופה אל פני מקום קבורתו המסורתי של יונה הנביא, המפליג התנ"כי אשר נבלע בידי לוויתן.

מכאן תוכלו להנות מתצפית יפיפייה על כל העיר אשדוד: מהגבעה ניתן לראות את נמל המטען הגדול ביותר במדינת ישראל, שהוא גם המקום בו למעלה מ- 100,000 תיירים עוברים מידי שנה בכניסתם לארץ ובצאתם ממנה.

גבעת יונה היא גם תל ארכיאולוגי, והביקור בה מאפשר להעריך בצורה הטובה ביותר את העיר, אשר נוסדה כעיר פלישתית, והתרחבה - הודות לנמל, למפעלי התעשיה ולקהיליית העולים התוססת.


בזמן סיורכם באשדוד, חפשו את שלטי ה"המסלול הכחול" המכוונים את המבקרים לאתרים שונים ומעניינים ברחבי העיר. באזור הדרום מזרחי של העיר נמצא פארק עד הלום: גשר עד הלום, שנבנה בתקופת השלטון התורכי, הוא המקום הצפוני ביותר אליו הגיע הצבא המצרי במלחמת העצמאות. במקום יש אנדרטת מלחמה ומצפה, ולאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים בשנת 1977 הזמינה ישראל את בעלת בריתה לבנות את אנדרטת האובליסק הנמצאת במקום.

בצפון מערב העיר ניתן לסייר בנחת לאורך טיילת נחל לכיש, בה יש גן חיות עם זברות, זנים נדירים של כבשים, צביים, בנות יענה וחיות אחרות. נסה לסיים את ביקורך בנקודה זו, בה תוכל לצפות בשקיעה, במקום בו נפגשים מימי הנחל עם מימי הים התיכון. באשדוד יש חופי רחצה רבים, כולל את חוף מרינה עם רחצה נפרדת לגברים ולנשים. בחוף הקשתות תוכלו לחוש באמת את האוכלוסיה המקומית - בכל שולחן יושבים סועדים הדוברים שפה אחרת!

לאוהבי האמנות, מומלץ לבקר במוזיאון האמנות עם גג הזכוכית ובמוזיאון ע"ש קורין ממן, בו התכנון הפנימי המיוחד משקף את ההסטוריה העתיקה של העיר אשדוד, יחד עם תצוגות משתנות של אמנים ישראליים.

בביקורכם בעיר תוכלו גם להנות מאתרי התיירות הסמוכים לאשדוד, ביניהם שמורת הטבע בית גוברין, פארק בריטניה, תל לכיש, תל צפית ושמורת הטבע אשקלון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}