י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בני ברק

בעיר הצפופה ביותר בישראל, שמרבית תושביה חרדים, ניתן למצוא לא מעט אתרי ביקור מרשימים

בני ברק

בני ברק היא העיר הגדולה היחידה בישראל שמרבית תושביה יהודים חרדים. העיר שוכנת בגוש דן ממזרח לתל אביב, שטחה הקטן ומספר תושביה הגדול (כ-150,000) הפכו אותה לעיר הצפופה ביותר בישראל, ומלבד זאת גם קצב גידול האוכלוסייה בה הוא מהגבוהים בארץ.

בני ברק החלה את דרכה בשנת- 1924 כיישוב חקלאי שהוקם בידי קבוצה של חסידים מפולין. בגלל מחסור בקרקע זמינה נאלצו רבים ממייסדיה לפנות לתחומים אחרים כמו מסחר ומלאכה, ועד מהרה קיבלה בני ברק צביון עירוני. אחרי קום המדינה ניתן לה מעמד של עיר, ובראשית שנות ה-1950 החלו אדמו"רים רבים להעביר את חצרותיהם מתל אביב לבני ברק. בתוך כמה שנים הפכה בני ברק למרכז החרדי הגדול בעולם וקיבלה צביון חרדי מובהק.

אופייה החרדי של העיר נוטע בה קסם מיוחד. יש בה פשטות, צניעות וייחודיות יוצאת דופן, ששיאן בהמולה הרוחשת לקראת שבת, עת המוני חסידים נוהרים אל בתי הכנסת לקראת התפילה.

החרדים נחלקים לחצרות חסידיות שונות, ולזרמים שונים וגם העיר נחלקת על פי אותו עקרון ויש בה שכונות של חצרות מסוימות (למשל שיכון ויז'ניץ) או של זרמים כאלה ואחרים (כמו קריית פוניבז' של בני הזרם הליטאי). בין לבין יש בה מספר גדול של ישיבות וחצרות אדמו"רים, כוללים ומוסדות תורה אחרים. בתוך העיר ההומה הזו יש שכונה חילונית אחת (פרדס כ"ץ).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}