י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

דליית אל-כרמל

יישוב דרוזי במרומי הר הכרמל בו ניתן למצוא שוק ססגוני ואת אתר ה"מוחרקה" היושב בנקודת נוף מדהימה.

דליית אל-כרמל

דליית אל כרמל הוא יישוב דרוזי במרומי הר הכרמל בעל אופי ייחודי יוצא דופן. בנוסף לעובדה שמדובר בכפר צבעוני, מכניס אורחים ושמח יש בו עניין רב למבקרים. הדרוזים הם עדה שהתפצלה מהאיסלם במצריים שלפני כ-1,000 שנה. על פי הדרוזים, זוהי שיבתה המחודשת של אמונה עתיקה, שהפכה לדת "סודית" הידועה רק לחכמי העדה. דליית אל-כרמל הוקם במאה ה-17 בידי דרוזים מהר הלבנון. דרומית לו שוכן יישוב דרוזי נוסף, עוספיא. בשנת 2003 אוחדו שני היישובים ליישוב אחד ששמו הרשמי הוא עיר הכרמל.

השוק הססגוני של דליית אל כרמל הוא בהחלט רק תירוץ כדי להגיע אל המקום המיוחד הזה. ברחוב הראשי מציעות עשרות חנויות את מרכולתן הססגונית ואפשר ללכת לאיבוד בשפע ובמבחר. ההמולה, הצבעוניות, החדש מול הישן והכפר ההומה אדם הם חוויה רב חושית שלא כדאי לפספס. בשוק פועלות גם כמה גלריות.

מלבד הרחוב הראשי של דליית אל-כרמל ובו מרכז התיירות, ניצב ברחוב 22 בית סר לורנס אוליפנט, אנגלי חובב ציון שישב כאן בשנת 1880 וסייע ליהודים בימי העלייה הראשונה. היום משמש הבית כבית יד לבנים, ובחצרו רחבה המשקיפה על מורדות רכס הכרמל.

ברחוב 8 נמצא בית המורשת הדרוזית, ובו תצוגה על חיי העדה הדרוזית. אפשר גם לטייל בכפר בלי שום מטרה. לפסוע בין סמטאות צרות המתפתלות בחן בין בתים עתיקים, לצד בתי בד, בית אריגה וגלריות לאומנות.

בשנים האחרונות החלו בני המקום לארח קבוצות בבתיהם, וביקור כזה מאפשר הצצה אל ביתם, תרבותם ומסורתם. בני המקום מציעים לתיירים ולמטיילים אוכל אתני כהלכתו מלווה בתלבושות ובמנהגים מסורתיים, ובסיפורי מורשת על העדה הדרוזית. סביב לכפר אפשר לטייל בכל אתרי הטבע שמציע הכרמל, ומומלץ לבקר באתר ה"מוחרקה" ובמנזר הכרמליתי שבראשו, היושב בנקודת נוף מדהימה.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
עמותת התיירות כרמלים
מועצה אזורית חוף כרמל
מ.א. חוף הכרמל
טל: 04-8136239, 04-8136240
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}