י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרדוף

קיבוץ ייחודי המנוהל על פי עקרונות האנתרופוסופיה וידוע בעיקר בשל התוצרת החקלאית האורגנית שהוא מייצר

הרדוף

קיבוץ שהוקם בשנת 1982 על ידי קבוצת חסידיו של רודולף שטיינר, פילוסוף גרמני, המנוהל על פי עקרונות האנתרופוסופיה: "שביל של הדעת, המיועדת להדריך את הרוחני שבאדם לקראת הרוחני שבעולם. היא מתעוררת באדם כצורך הלב, צורך של חיי הרגש, והיא יכולה להצדיק את עצמה רק במידה שיש בכוחה לספק צורך פנימי זה. לפיכך יכולים רק אלה להיות אנתרופוסופים אשר מרגישים שאלות מסוימות על טבע האדם והעולם כצורך אלמנטרי של חייהם באותו האופן שהם מרגישים את הרעב ואת הצמא". תורתו זו היא הבסיס להווי החיים בקיבוץ הרדוף שבדרום-מערב הגליל התחתון, על כ-350 תושביו.

חברי הקיבוץ מנהלים אורח חיים רוחני ושותפים לפעילות האנתרופוסופית הנערכת במקום. יש בקיבוץ חדרי אירוח, מרכז ללימודים אנתרופוסופיים, מרפאה אנתרופוסופית ובית-ספר אנתרופוסופי על-פי שיטת וולדורף. שבמרכז שיטה זו ניצבת התפתחות הילד כישות של גוף, נפש, ורוח מלידה ועד בגרות, ולמעשה מחברת מדע, אומנות, מוסריות ורגש לאמנות חינוכית שיעדה הוא האדם השלם והחופשי.

הקיבוץ גם ידוע בישראל בעיקר בשל התוצרת החקלאית האורגנית שהוא מייצר החל מירקות, דגנים וקטניות ועד הרפת האורגנית היחידה בארץ.

הקיבוץ שוכן בגבעות אלונים יפות ומתונות, הנוף עשיר, נחל ציפורי זורם למרגלותיו ויש בסביבתו אתרים רבים, כמו בית שערים, שמורת אלוני אבא ושמורת עין אפק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}