י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הרצליה

מה שהחל בשנת 1924 כמושבה מעורבת הפך במרוצת השנים לאחד הערים היפות והעשירות בישראל

הרצליה

הרצליה נקראת על-שמו של חוזה מדינת היהודים ומייסד ההסתדרות הציונית העולמית - בנימין זאב הרצל. להרצליה יש שלוש גאוות מקומיות. רצועת החוף שלה פופולארית ביותר בקרב ישראלים ותיירים. יש בה כמה בתי מלון, שפע של מסעדות חופי רחצה מוסדרים ומרינה. באזור התעשייה בעיר יש ריכוז של תעשיות עתירות ידע, המספק תעסוקה לרבבות בני אדם, ומלבדם הומה המקום בחנויות רבות ובמסעדות. מלבד זאת יש בה כמה מרכזי קניות מבוקשים.

הרצליה החלה דרכה בשנת 1924 כמושבה מעורבת של תושבי הארץ ועולים חדשים, ולאחר קום המדינה גדלה בעקבות גל העלייה ששטף את הארץ. בשנת 1960 הוכרזה כעיר ומנתה כ-25,000 תושבים, פחות משליש תושביה היום.

המוזיאון לתולדות הרצליה אשר בבית הראשונים שברחוב הנדיב, מתעד את קורות העיר ולצידו פועל מוזיאון נוסף בבית יד לבנים שברחוב וולפסון והוא מוזיאון הרצליה לאמנות. ממערב לעיר נמצא מיתחם סִידנָא עַלִי, שהוא אתר מקודש למוסלמים ומכלול של מבנים. בצפון-מערבה נמצא תל אַרשָף (אַרסוּף), שבו הוקם לפני שנים אחדות הגן הלאומי אַפּוֹלוֹניה. באתר, שהיה מיושב מאז התקופה הפרסית ועד התקופה הצלבנית (לפני כאלף שנה), נמצאים שרידים רבים ומרשימים של העיר הצלבנית אַרסוּר, של המבצר, החומה שסביבו והחפיר שהקיף אותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}