י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

למרות התנגדות השמאלנים: רחוב אדיר זיק בירושלים

למרות ההתנגדויות - ועדת השמות העירונית הכריעה: שדרן הרדיו אדיר זיק יונצח על-ידי קריאת רחוב על שמו בירושלים. סגן ראש העירייה, פפה אללו, מתנגד להחלטה: "כבר קרוי על שמו גן משחקים, ואין כפל הנצחות"

אדיר זיק. צילום: פלאש 90
אדיר זיק. צילום: פלאש 90

ועדת השמות בעיריית ירושלים החליטה לקרוא רחוב על שמו של שדרן הרדיו המנוח אדיר זיק ז"ל. כך מדווח העיתונאי משה שטיינמץ מהמקומון 'זמן ירושלים'.

זיק, שנפטר בשנת 2005 ממחלת הסרטן, הוא דמות המזוהה מאוד עם הצד הימני במפה הפוליטית. בימי המאבק נגד הסכמי אוסלו כינה זיק את ראש הממשלה יצחק רבין "בוגד שנקנה בכסף" וקרא "לקרוע לפרס את הצורה".

בשנת 2003 הועמד זיק לדין, עם מנהלים נוספים בתחנת הרדיו ערוץ 7, בגין חלקו בשידוריה הבלתי חוקיים של התחנה. זיק נשפט לארבעה חודשי מאסר על תנאי.

השדר אף היה מתומכי תיאוריית הקונספירציה בעניין רצח רבין ופרסם רשימות בעניין, ביניהן טור עם 58 שאלות העוסקות ברצח שבאמצעותן ניסה להוכיח שמדובר בקונספירציה של השב"כ.

הסערה הציבורית סביב העניין פרצה מיד לאחר שנודע כי הועלתה ההצעה לקרוא רחוב על שמו של זיק בשנה שעברה בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם, אורי לופוליאנסקי.

חבר הכנסת אופיר פינס כתב אז ללופוליאנסקי, כי "הנצחתו של שדרן הרדיו הפיראטי ערוץ 7 תגרום לציבור גדול בישראל עוגמת נפש רבה ותרחיק את ירושלים מהחברה הישראלית.

"אדם אשר זכור לרעה עקב פעילותו המסיתה והקיצונית נגד מנהיגי ישראל לא צריך לשמש דוגמה ומופת באמצעות הנצחה בבירת ישראל. אבקשך לגלות אחריות ולמנוע מעשה שפל זה, אשר כאמור יפגע ברבים וטובים בירושלים עצמה".

למרות הטיעונים שהועלו נגד הנצחתו של זיק החליטה בשבוע שעבר ועדת השמות העירונית לאשר את קריאת הרחוב על שמו של אדיר זיק.

מי שממשיך בניסיונות למנוע קריאת הרחוב על שמו של זיק הוא סגן ראש עיריית ירושלים פפה אללו. לטענת אללו יש לבטל את החלטת הועדה לקרוא רחוב על שמו של זיק בשל ההחלטה למנוע כפל הנצחות. זאת משום שעל שמו של זיק כבר קרוי גן משחקים בגבעת המבתר".

מהעירייה נמסר בתגובה ל'זמן ירושלים': "החלטה זו עלתה על סדר יום ועדת השמות בקדנציה הקודמת לפני כשנתיים. החלטותיה של ועדת השמות אושרו לאחר אימוץ המלצותיה של ועדה ציבורית מייעצת חיצונית של אנשי אקדמיה ורוח, שערכה בדיקה קפדנית ומדויקת. יש לציין כי ביוזמת ראש העירייה השמות המועמדים יעברו דרך ועדה בלתי תלויה בראשות השופט טירקל".

משפחתו של זיק סירבה להגיב.

קישורים:
מקור: זמן ירושלים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}