י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בנו של אילן רמון ז"ל נהרג בהתרסקות מטוס

טייס חיל האוויר אסף רמון ז"ל, בנו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל, נהרג בהתרסקות מטוס F-16 אותו הטיס בדרום הר חברון. לפני חצי שנה נתקל אסף בתקלה חריגה במהלך טיסת אימון והצליח להנחית את המטוס בשלום

מטוס F-16 ,
מטוס F-16 ,

טייס חיל האוויר אסף רמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל, נהרג היום (א) בצהריים בהתרסקות מטוס F-16 חד-מושבי מדגם 'נץ' בדרום הר חברון. סיבת התאונה עדיין נבדקת.

ההתרסקות אירעה מדרום ליישוב בני חבר, בתוך ואדי. בשל הקשיים הטופוגרפיים להגיע למטוס, התקשו כוחות החילוץ לחלץ את גופתו של רמון והם הסתייעו במסוקי סער על מנת להוריד כוחות לשטח. לדברי עדי ראייה, המטוס היה מפורק לחלוטין והתפזר לאורך רדיוס של עשרות מטרים. במקביל, הוצא צו שטח צבאי סגור וכוחות ביטחון רבים הובהלו למקום.

לדברי זכי יהב, פראמדיק של מד"א, "סמוך לשעה שתיים קיבלנו דיווח ממספר אזרחים, כולל תושבים פלסטינים על משהו שנופל מהאוויר. הם לא ידעו במה מדובר. יצאנו מהמקום והתחלנו לחפש את אתר ההתרסקות. לאחר שעה של סריקות, איתרנו את המקום ולאחר מכן חברנו לכוחות צה"ל והגענו. שם מצאנו חלקי מתכת מרובים פזורים לאורך ק"מ. כצוותי רפואה לא היה לנו הרבה לעשות במקום".

תושבי ההתנחלות בני חבר, הקרובה למקום ההתרסקות, סיפרו לוואלה! חדשות: "היתה תנועה של כלי טיס רבים ופתאום שמענו פיצוץ חזק ופטריית עשן ענקית עלתה מכיוון הוואדי, ומיד הבנו שקרה משהו נורא. התקשרנו לצה"ל לדווח על מה שראינו".

אילן רמון זצילום: אילן רמון ז
אילן רמון ז''ל לפני המראותו לחלל

המטוס בו התרסק אסף רמון היה מדגם F-16 "פאלקון פייטר", שבחיל האוויר הישראלי עוברת שמו ל"נץ". זהו מטוס קרב סילוני רב-משימתי, שתוכנן על ידי חברת ג'נרל דיינמיקס בארה"ב, חברה שנקנתה על ידי חברת "לוקהיד מרטין" המייצרת אותו כיום.

יכולותיו הרב-תכליתיות של ה-F-16 הן הסיבה העיקרית להצלחתו בשוק הייצוא, והוא נמצא כיום בשירותן של 25 מדינות. מאז תחילת הייצור ב-1976יוצרו למעלה מ-4,000 מטוסים. חיל האוויר הישראלי החל לרכוש מטוסי F-16 בשנת 1980, והם מהווים את עמוד השדרה ההתקפי של החיל.

לפני חצי שנה נתקל אסף רמון ז"ל, בנו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל, ואז חניך בקורס טיס, בתקלה חריגה במהלך טיסת אימון והצליח להנחית את המטוס בשלום. הוא קיבל על כך צל"ש.

קישורים:
מקור: וואלה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}