י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חברון

עיר האבות בה ניתן למצוא בנוסף למערת המכפלה, את קבר אבנר בן-נר, שר צבאו של שאול המלך. ואת בית הכנסת אברהם אבינו שברובע היהודי

חברון

המבקר בחברון והולך במקומות שפעם הלכו בהם אברהם, יצחק, יעקב, יהושע, דוד המלך והמכבים מרגיש שההיסטוריה היהודית אופפת אותו מכל עבר. קבר האבות והאימהות עצום הממדים מעיד על קדמוניותן של המסורות הקשורות בחברון – החומות המקיפות אותו נבנו לפני 2,000 שנה לפחות. הקבר, והנוכחות היהודית בעיר במשך מאות בשנים, העניקו לחברון את מעמדה כאחת מ"ארבע הערים הקדושות" של ארץ ישראל.

במאה ה-19 קבעה גם קבוצה של חסידי חב"ד את מושבה בעיר. המסורות המקודשות וההיסטוריה של חברון לובשות חיים באתרים רבים בעיר. עוד מקום המשמש לתפילה, בנוסף למערת המכפלה, הוא קברו של אבנר בן-נר, שר צבאו של שאול המלך. בית הכנסת אברהם אבינו שברובע היהודי נבנה בימי הביניים. הוא שוקם בעקבות חידוש היישוב היהודי בחברון אחרי מלחמת ששת הימים ב-1967. בבית הדסה, מרפאה שהוקמה בראשית המאה ה-20, שוכנים כיום מוזיאון ודירות מגורים. עוד חלק יהודי של חברון הוא שכונת תל רומידה. בחפירות שנערכו במקום התגלו שרידים מתקופת מלכי יהודה, ביניהם גם שער העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}