י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חיפה

מהגנים הבאיים, דרך חופי הים ועד הכרמלית. חיפה מציעה שלל אתרים קסומים לביקור

חיפה


העיר השלישית בגודלה בישראל, הנמל הגדול ביותר, חוף ים פעיל במיוחד והמרכז העולמי של בני הדת הבהאית, הם רק חלק מההפתעות שתגלו בעיר חיפה. חיפה היא מהיפות שבערי ישראל, ויש בה שילוב מרתק של רבעים מודרניים לצד רבעים עתיקים, כנסיות לצד מסגדים, הר אל מול ים, ושפע אתרי טבע הסובבים אותה.

חיפה היא עיר רבגונית מעניינת ומושכת וזאת בזכות כמה מאפיינים ייחודיים המשולבים בה יחדיו. לאורך כל שנותיה הייתה חיפה ידועה בחשיבותה בשל מיקומה לחוף הים ובהיותה עיר נמל פעילה ותוססת. עד היום אזור הנמל בחיפה שוקק פעילות ומושך אליו סוחרים וקונים, מבקרים ותיירים לרוב. חופי הים היפים הם אתר מועדף לנופש.

חיפה היא גם סמל לסובלנות ולדו קיום מופתי וזה לצד זה מתקיימות בה שלוש הדתות הגדולות לצד זרמים ואמונות שונות. 9% מתושבי העיר הם ערבים (מוסלמים ונוצרים), החיים בשלוש שכונות עיקריות: חליסה, עבאס וואדי ניסנאס המפורסמת, שהפכה לאתר תיירות משום סמטאותיה היפהפיות. פעם בשנה נערך בואדי פסטיבל "חג החגים" הבא לציין את ייחודה של העיר וסגנון החיים בה. גם מקומם של הנוצרים בעיר לא נפקד, ובעיר הוקמו לאורך השנים כנסיות רבות.

כחלק מהסובלנות הידועה של העיר הוקם בה גם המרכז העולמי של בני הדת הבהאית. זהו מתחם רחב ידיים מעוצב ומפואר, הממוקם במורדות הכרמל ומפורסם בשל הגנים המדהימים שהוקמו סביבו. המתחם כולל את "הגנים התלויים", גנים מטופחים ומעוצבים להפליא, הגולשים לאורך כקילומטר מטיילת לואי אל רחוב הגפן, ובמרכזם נמצא מבנה כיפת הזהב המרשים. בגנים יפהפיים אפשר לטייל לאור היום וליהנות מפינות החמד ומהיופי הרב, אך מי שיבקר בהם לעת ערב יוכל ליהנות לא פחות בזכות התאורה המיוחדת שהוצבה בהם, והאווירה הרומנטית השלווה.


למרגלות הגנים הבהאים נחה בציוריותה המושבה הגרמנית שהוקמה על ידי גרמנים טמפלרים במאה ה-19 שהגיעו לארץ להקים קהילה נוצרית. בתי האבן היפהפיים הניצבים בה, מוסיפים חן ומשקפים את ייחודיותה של השכונה. חלק מן הבתים עברו תהליכי שימור, ועל חלקם אף נותרו חקוקים שמות דייריהם המקוריים. המושבה הגרמנית מושכת אליה תיירים ומבקרים רבים ומומלץ לשוטט בה בנחת, ליהנות מיפי המבנים ולטעום טעמה של היסטוריה מרתקת.

מי שמעדיף לחוות את העיר דרך הרגליים ישמח לצעוד באחד מ"מסלולי המדרגות" - ארבעה מסלולי טיול משולטים שמתחילים ברחוב יפה נוף ויורדים אל אזור החוף, או בכמה מהנחלים היורדים בהר (נחל אזוב, נחל אחוזה, נחל לוטם, נחל שיח).

מהחוף קיימת גם האפשרות לטפס במעלה ההר בעזרת הרכבל או בסיועה של הכרמלית, הרכבת התחתית היחידה בישראל, ולהגיע מאזור החוף לכרמל. כאן כדאי לבקר בגן האם ולפסוע בטיילת לואי הצופה אל הנוף המרהיב של העיר הנושקת לים.


לצד כל אלה פועלים בעיר אינספור אתרי תרבות אומנות ומדע מעניינים המציעים שפע של פעילויות. כך למשל פועלים בחיפה מבחר מוזאונים מתחומים שונים ובהם: אוסף דגון, המוזיאון הימי, המוזיאון למדע, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון ההעפלה וחיל הים, מוזיאון הרכבת, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפאנית, מוזיאון ראובן ועדית הכט ומוזיאון תעשיית השמנים בארץ ישראל.

בחיפה שוכנים גם הטכניון שהיה המוסד להשכלה גבוהה הראשון בישראל, ואוניברסיטת חיפה בה לומדים סטודנטים מהארץ ומהעולם. האוניברסיטה ממוקמת סמוך לשמורת הטבע כרמל הידועה בנופיה הירוקים כל השנה וביופייה המשכר. בשמורה הוקם "חי בר הכרמל" שמטרתו להשיב לטבע בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. ברחבי הכרמל יש מאות מסלולי טיולים ברגל, ברכב באופניים ועוד, ופינות חמד מדהימות שכדאי לגלות.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
העמותה לתיירות ונופש חיפה
שד' בן גוריון 48
חיפה 35663
טל: 01-800-305-090, 04-8535606/5
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}