י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חולון

בעיר המכונה עיר הילדים תמצאו עשרות פסלי בטון צבעוניים, מוזיאונים ופסטיבלים ססגוניים לאורך כל השנה

חולון

מיד עם הכניסה אל שער העיר מצפון, ניתן להבחין בשורת פסלי בטון צבעוניים ומחויכים, המבהירים: הגעתם אל "עיר הילדים". חולון, אשר צמחה מתוך ים החולות הזהובים במהלך שנות השלושים של המאה העשרים היא כיום אחת הערים הגדולות והחשובות במדינת ישראל. מתגוררים בה כ-190,000 תושבים הנהנים מאיכות חיים גבוהה. העיר מטופחת, נקייה ועשירה בפארקים, שדרות נאות וגנים. אולם דומה כי גולת הכותרת שלה היא העשייה החינוכית והתרבותית, זו המעמידה את הילדים במרכז.

בחולון מספר מפעלים ייחודיים לילדים: כזה הוא "מוזיאון הילדים," שהביקור במסלוליו מעניק לילדים ולמבוגרים חוויה שלא תשכח במהרה. במתחם המוזיאון פועלות שתי תצוגות קבועות, "דיאלוג בחשיכה" ו"הזמנה לשקט". במרכז התרבות העירוני – "המדיטק" - דרים בכפיפה אחת תיאטרון לילדים ונוער, ספרייה מרכזית, החדישה והמתקדמת ביותר בישראל, ספריית החומרים של המרכז הישראלי לעיצוב וגלריית תערוכות. הביקור בחולון לא יהיה שלם בלי עשרים וארבעת "גני הסיפור" הפרושים ברחבי העיר להנאת המבקרים כולם.


בעיר מתקיימים מדי שנה מספר פסטיבלים. גולת הכותרת של פעילות החוצות היא העדלאידע הגדולה בישראל, הנערכת בכל פורים מזה ארבע עשרה שנים ומהלכת ברחובותיה הראשיים של העיר. בנוסף יכול המטייל בעיר ליהנות משפע הגנים המטופחים: גן ערים תאומות, גן אישה, פארק הנוער, הגן היפני, גן הקקטוסים, הגן הקוריאני ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}