י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

טבריה

המקום המושלם לנופש לכל המשפחה בשילוב אתרי תיירות היסטוריים, מקומות קדושים ואין ספור פעילויות

טבריה

טבריה היא מילה נרדפת לחופשה בישראל. כאן אפשר ליהנות משפע של בילויים והנאות צרופות בעיר שמציעה הזדמנות מדהימה, לחבר נופש עם טבע, היסטוריה עם אטרקציות עכשוויות, שלווה ורוגע עם פעילות ספורט ימית תוססת ואתרי קודש עם אתרי תיירות ייחודיים.

טבריה היא העיר הנמוכה במדינת ישראל (כ-200 מ' מתחת לפני הים סמוך לחוף), והיא ממוקמת לחוף אגם הכינרת, המושך אליו רבבות מבקרים ומטיילים. המבקרים טבריה מגלים עיר תיירותית תוססת המציעה שפע של אטרקציות ובילויים לכל גיל.

בעיר פועלים כ- 30 בתי מלון, ובהם מלונות מפוארים לצד פנסיונים ואכסניות נוער לצעירים שבינינו. מרבית בתי המלון סמוכים לקו החוף והם חגיגה לנופשים. מדשאות רחבות ידיים ומסעדות הם רק חלק מההיצע הרחב שהם מציעים לאורחים. מבחר של בתי מלון נמצא גם בעיר העתיקה הסמוכה לאגם ולמרינה. מהמרינה ניתן לצאת לשיט בכינרת באחת מהספינות העוגנות במקום, ומומלץ ליהנות מהחוויה בשעת השקיעה או בשעות הערב הנעימות. צמוד למרינה משתרעת טיילת ובה שפע של מסעדות המתמחות בדגים המגיעים אל הצלחת היישר ממימי האגם המתוקים.

מהעיר העתיקה והטיילת עולה המדרחוב הראשי אל מרכז העיר. זהו מרכז מסחרי שוקק עם מגוון רחב של מסעדות וחנויות מזכרות. בקיץ המקום הומה אדם במיוחד, ונערך בו בזאר מלווה במוסיקה הנשמעת למרחוק. סמוך למדרחוב חונות דרך קבע כרכרות סוסים צבעוניות המציעות למבקרים סיור קצת אחר ברחבי העיר.

מעברו השני של המדרחוב נמצא שוק הדגים המפורסם של העיר. ענף הדיג מפותח מאוד בטבריה, ובכל בוקר יוצאות עשרות סירות אל הכינרת וחוזרות מלאות בדגה טרייה הנמכרת בשוק המקומי. מול השוק נמצא גן עירוני גדול שבו מתקיימים אירועים, חגיגות ומופעים הפתוחים לקהל.

בעיר נמצא גם ה"בית של דונה גרציה". זהו מקום ייחודי לבילוי בסגנון המאה ה-16, המספר את סיפור חייה של דונה גרציה (ובשמה העברי חנה נשיא) שבזכות עושרה האגדי הצילה רבים ממגורשי ספרד, ופעלה לחידוש היישוב והקמת עיר יהודית בטבריה. הארמון הוא למעשה מוזיאון חי, המחולק לאולמות המספרים על חייה ותקופתה, בעושר ויזואלי, תפאורה וצלילים של תקופת הרנסנס ומעניקים חוויה מלכותית.

דרומית לעיר העתיקה נמצא אתר חֲמַת טבריה, ובו ריכוז של 17 מעיינות מרפא הנובעים בטמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס, ומכילים כמאה מינרלים טבעיים בעלי תכונות ריפוי ייחודיות ובלעדיות למקום. סגולות האתר ידועות כבר לפני 2000 שנה, והמרחצאות היו תמיד מוקד עלייה לרגל. היום אתר חמת הוא גן לאומי, ומי המעיינות הנובעים ממנו מזינים את "חמי טבריה", אתר הספא המפורסם ששמו יצא למרחוק כאתר מרפא ומזור. בחמי טבריה תוכלו ליהנות ממספר בריכות תרמו-מינראליות, מטיפולי גוף מפנקים וטיפולי בריאות ייחודיים ומאווירה של שקט אל מול נוף שליו ורוגע של הכינרת.


הכינרת משכה אליה מתיישבים לאורך אלפי שנים, כיוון שהייתה מקור מים ומקור פרנסה. ההיסטוריה והאירועים שנרקמו כאן הפכו את אזור הכינרת והעיר טבריה לבעלי חשיבות רבה לנוצרים וליהודים.

טבריה, הוקמה בשנים 17-22 לספירה בידי הורדוס אנטיפס. מהמאה השנייה לספירה עד העשירית, הייתה טבריה לעיר היהודית הגדולה בגליל, למרכז ההנהגה הפוליטית וההלכתית של העם היהודי, ולמרכז של יצירה יהודית רוחנית.

ברחבי טבריה פזורים קברי צדיקים יהודים, שהפכו אותה לאחת מארבעת ערי הקודש בישראל. מתפללים ועולי רגל, נוהרים אל קברות הצדיקים ובהם קבר רבי עקיבא, קבר רבן יוחנן בן זכאי, קברו של התנא רבי מאיר בעל הנס וקברו של הפוסק החשוב רבי משה בן מימון (הרמב"ם). לכאן מגיעים כדי לומר תפילה ולבקש פרנסה, זיווג ואפילו פוריות.

טבריה הייתה מאז ומתמיד עיר מיושבת, ונשתמרו בה שרידים ומבנים מהתקופות השונות. בעיר העתיקה של טבריה (שהמבנים בה השתמרו מהתקופה הצלבנית והעות'מנית) נשתמרו כמה מאתריה הקדומים ובהם מצודת ד'אהר אל-עומר (שהיה שליט העיר במאה ה-18), מקווה טהרה יהודי, שרידי בזלת שחורה מחומת העיר, ושרידים מכנסיית פטרוס הצלבנית.

מחוץ לתחומי העיר העתיקה הוקמו כנסיות רבות. צפונית לטבריה וצמוד לכינרת ניצב בניין ימק"א, אותו מפאר חלון פנורמי ענק הפונה אל הכינרת וכאילו תוחם את כל יופייה בתוך מסגרת של תמונה מרהיבה. לימק"א יש גם חוף פרטי קסום וחדרי אירוח.

טבריה היא עיר אטרקטיבית כל השנה. אתרי הטבע הרבים הסובבים אותה משובבי נפש, חופיה הפסטורליים הם חגיגה ובכל זמן בשנה תוכלו ליהנות משפע הפעילויות בעיר ובסביבותיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}