י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

כפר תבור

המושבה שבמזרח הגליל התחתון הוקמה בידי משפחות של בני איכרים ומזמין אתכם לבקר במגוון מסלולים סביב הר תבור

כפר תבור

על אם הדרך בין עפולה לטבריה, נחה המושבה הציורית והפסטורלית כפר תבור. בין כרמי זיתים הצמיחה המושבה שכונות חדשות ומולן ניצבים גאים בתי האבן הראשונים של המושבה ילידת 1901. וותיקי המושבה אולי עוד ישתמשו בשמה המקורי מֶסחָה, שניתן לה על שם הכפר הערבי הסמוך, אולם עם סיום בנייתו של רחוב הראשונים על 28 בתיו, הציע מנחם אוסישקין (ממנהיגי הציונות ונשיא הקרן הקיימת לישראל) את השם העברי כפר תבור על שום הר תבור המתנשא ממערב למושבה.

המושבה שבמזרח הגליל התחתון, הוקמה בידי 20 משפחות של בני איכרים ממושבות הגליל. היה זה היישוב העברי השני שהונהגה בו שמירה עברית מאורגנת, ובעקבות זאת, בשנת 1909 הוקם בו ארגון "השומר" במטרה להנהיג שמירה יהודית ולטפח כוח מגן עברי.

המושבה כפר תבור שינתה עם השנים את פניה וקיבלה אופי של יישוב כפרי. ליישוב המתפתח נוספו שכונות חדשות ואזור תעשייה קטן, ובין לבין הוקמו בו אתרי תיירות ייחודיים שחלקם מבוססים על ההיסטוריה המקומית. כפר תבור שוכן על ציר ראשי, דרכי הגישה מהירות ונוחות והאתרים מזמינים את המבקרים באזור להיכנס וליהנות משלל החוויות המרתקות הטמונות בהם. בשכונת המייסדים נותרו בתים משוחזרים רבים מימיה הראשונים של מֶסחָה, וחלקם משמשים היום כמבני ציבור. כך למשל בית הספר הראשון, הוא היום ספרייה, ובית הספר השני, משמש בתפקידו זה גם כיום. בבית יסוד השומר הוקם כאמור ארגון השומר, ומוזאון המושבה הוקם סמוך לשני בתי איכרים אותנטיים. המוזאון ממחיש את אורח חיי התקופה והוא כולל בית איכרים על תכולתו, מופע אורקולי, מולטימדיה לילדים וגלריית אומנים.

בחצרו נמצא מוזיאון המרציפן ובו תצוגת מרציפנים מרהיבה וסדנאות מתוקות לכל המשפחה. ברחבי היישוב יש מסעדות חינניות, בתי קפה יפים וחדרי אירוח כפריים. ואם תחפצו בטיול טבע מהנה האפשרויות באזור היפהפה רבות ומגוונות. אפשר לבקר במזרח היישוב, שם נובע עין מסחה, שהיה מקור המים של ראשוני המושבה ומשמש היום פארק נופש פעיל, אפשר לטפס אל הר תבור המשקיף מגובה 588 מ' אל סביבותיו או לטייל בנחל תבור המדהים במסלוליו ברגל, באופניים או ברכבי שטח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}