י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מירון

מעבר להילולה בל"ג בעומר, ביקור בהר מירון, השני בגובהו בישראל, הוא חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת

מירון

מירון הוא מושב, הר וגם נחל, כולם במרכז הגליל העליון לא הרחק מצפת, וכל אחד מהם הוא חגיגה לתיירים ולמטיילים. המושב מירון הוא מושב דתי שהוקם בשנת 1949, ובישראל הוא מוכר בזכות אירוע העלייה לרגל הגדול במדינה – הילולה לזכרו של רבי שמעון בר יוחאי, הנערכת מדי שנה בחג ל"ג בעומר, הוא יום פטירתו. ביום זה נאספים רבבות מבקרים סביב קברו, רוקדים, מתפללים ושרים מזמורים ומודים על המתנה הרוחנית שהעניק בר יוחאי ליהודים.

סמוך למקום מצויים עוד קברי צדיקים הידועים במורשת הדתית- רוחנית. כך הם קבריהם של הלל ושמאי, קברו של יוחנן הסנדלר וקבר יוסי בן קסמא. בכביש המוליך לצפת נמצאים קבריהם של יוסי דפקיעין, רבי טרפון, יהודה בר אלעאי ויוסי סרגוסי. בשולי המושב נראים שרידי מירון הקדומה, שהאתר המרכזי בהם הוא בית כנסת מרשים שנבנה במאה ה-3 לספירה.

הר מירון, השני בגובהו בישראל, חולש על סביבתו מגובה של 1,208 מ'. זהו הר יפהפה, ירוק כל השנה, עשיר בחורש ים תיכוני, ובצמחיה ייחודית (אדמונית החורש), ויש בו אפילו חורשה של ארזי לבנון תמירים. ההר הוא ליבה של שמורת טבע מגדולות והוותיקות בישראל, ובמרחביה יש עשרות מסלולי טיול בעיקר ברגל, שהפופולאריים הם "שביל פסגה" המקיף את כיפת ההר, ונחל מירון הגולש מטה אל נחל עמוד. בנחל יש מעיינות וכמה תופעות טבע מעניינות: ה"הוטה", בור עמוק בו גדלו נטיפים, ובולען בעומק 11 מ'. מי שמבקש ללון באזור יכול ליהנות מחדרי האירוח שבמושב מירון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}