י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מטולה

היישוב הצפוני ביותר בישראל שוכנת על רכס גבעות המשקיפות על החרמון וצופות אל נופי הגליל המוריקים

מטולה

מטולה היא היישוב הצפוני ביותר במדינת ישראל, מושבה חיננית ורוגעת, השוכנת על רכס גבעות המשקיפות על החרמון וצופות אל נופי הגליל המוריקים. המושבה השלווה, הנושקת לגבול הלבנון, מושכת אליה תיירים ונופשים רבים המגיעים לבקר באטרקציות ואתרי הטבע שבסביבתה.

מטולה הוקמה ב-1896 בידי הברון אדמונד - דה רוטשילד ורוב מייסדיה היו פועלים חקלאים מהמושבות הוותיקות. לאחר קום המדינה נוספו לה כמה שכונות, והיא קיבלה אופי של יישוב כפרי. בראשית דרכם, התפרנסו מרבית תושבי המושבה מחקלאות. בדרך המתפתלת אל המושבה נראים מטעי האפרסק והשזיפים הפורחים באביב בורוד ובלבן.

עם התפתחות התיירות נוסף לבני המקום ענף כלכלי שהפך לעיקרי – הקיט והנופש. ביישוב יש בתי מלון ובתי הארחה חלקם במבנים עתיקים, ובחצרות הבתים הוקמו צימרים מקסימים. ברחוב הראשונים במרכז המושבה, נותרו בתי האבן מימיה הראשונים של מטולה, וכן מוזיאון בית האיכר המתאר את תולדות המושבה. במטולה נמצא גם מרכז קנדה לספורט נופש ותרבות ובין הבריכות וחדרי הכושר נמצא בו משטח החלקה על קרח היחיד בישראל. במערב המושבה מתנשא הר צפייה, שרומו 615 מ' ובפסגתו מצפה המשקיף על הסביבה, ובגבול המושבה במזרח נמצאת שמורת נחל עיון (שמורת התנור).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}