י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מצפה רמון

מצפה רמון שהוקמה בשנת-1951 היא תחנה חשובה למטיילים במדבר, במכתשי הנגב, בין שבילים ומצוקים, הרים ומעיינות

מצפה רמון

על שפתו הצפונית של מכתש רמון, ובגובה של כ-300 מ' מעליו, שוכנת העיירה מצפה רמון. בין נופיו של הגדול במכתשי הנגב, בין שבילים ומצוקים, הרים ומעיינות, התפתחה עיירה שקטה ונינוחה שהפכה למרכז תיירות שוקק.

מצפה רמון הוקמה בשנת-1951. כשהחלה תיירות המדבר לשגשג ולפרוח, הייתה זו מצפה רמון שהתפתחה במקביל והעשירה את שירותי התיירות. כשמטיילים חיפשו אתרי לינה, היו אלה רשתות האירוח שהקימו במצפה רמון מלונות ובתי הארחה, כשתושביה יזמו עסקים חדשים היו אלה בתחום התיירות המשגשג שהפך לבסיס הכלכלי העיקרי בישוב.

מצפה רמון היא היום תחנה חשובה למטיילים במדבר. בעיירה הדרומית מגוון רחב של בתי מלון אכסניות, אתרי קמפינג וחאן אירוח בדוואי. מכאן יוצאים טיולים אתגרים לשטח בג'יפים ובאופניים או על דבשת גמל. כאן אפשר לגלוש ממצוקים גבוהים ולהציף את האדרנלין בדם. ממרכז המבקרים אשר על שפת המצוק יש תצפית מדהימה ביופייה אל תוככי המכתש וצפונותיו, בגן הזואולוגי יש בעלי חיים מדבריים האופייניים לאזור ובהם נחשים, לטאות ויונקים.

בחלקה המזרחי של מצפה רמון ניצב פארק פסלים גדול וממערב לה הוקמה חוות אלפקות ייחודית ומרכז ספורט חץ וקשת מדברי. אבל אין כמו מכתש רמון כדי להשלים את חווית הביקור בעיר. במכתש ישנן תופעות גיאולוגיות מרתקות, פינות חמד קסומות, אתרים היסטוריים קדומים, מסלולי טיול קלים וקשים ומרחבי אינסוף של מדבר שיופיו בשיממונו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}