י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הרב שך אמר לי 3 מילים: תשמור על החוק"

ח"כ משה גפני העניק ראיון ל'סופשבוע' של 'מעריב' • בראיון משוחרר הוא מספר על עמדותיו המדיניות, התמדת הגרי"ש, שמירה על החוק, תוקף את המפגינים החרדיים, ומאשים המשטרה ב"שלומיאליות"

גפני. צילום: אליהו קובין
גפני. צילום: אליהו קובין



לאחר עשרים שנה בכנסת, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מעניק ל'סופשבוע' של 'מעריב' ראיון אישי מקיף ראשון על חייו האישיים, על הציבור החרדי, תוקף את החינוך החילוני, ועוד.

גפני אומר בראיון ל'מעריב', כי הוא אינו מייצג רק את הציבור החרדי, אלא את הציבור הכללי כולו. "אם יהיה טוב לכל הציבור, יהיה טוב גם לחרדים'.

גפני שולח בראיון עקיצה לעבר לש"ס, ומספר כי בעת שנכנס לתפקידו כסגן שר הדתות, נכנס אל הגרא"מ שך זצוק"ל לשאול מה עליו לעשות. "ציפיתי שיאמר שעלי להשיג תקציבים לישיבות שנמצאו במצב קשה, אך הוא אמר לי 3 מילים: תשמור על החוק".

גפני מספר בראיון, כי כאשר נכנס בקביעות לביתו של הגרי"ש אלישיב הוא נאלץ להשתעל, כדי שישים לב שהוא נמצא שם. "אחרת הוא פשוט לא ישים לב, הוא ישב ועמל על הגמרא בדביקות ובמנגינה מיוחדת".

גפני לא מתעלם בראיון גם משאלות מדיניות ואומר, כי "אף פעם אין לומר לא, גם לא על שתי מדינות לשני העמים". בנושא הכלכלי מדבר גפני בהרחבה על היכרותו האישית עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר: "הוא אדם אציל, כשנפגשתי איתו, הוא ליווה אותי עד למטה". על הקשר עם שר האוצר יובל שטייניץ, ודעתו על התנהלותו של ראש הממשלה, הוא אומר: "אני מאמין שהוא נוהג נכון מבחינה מדינית", אמר.

השוטרים? שלומאליים

בראיון, אותו ערכה שרי מקובר, תוקף גפני את המפגינים החרדיים המשתמשים באלימות: "תדמית שעבדנו עליה עשרים שנה הלכה בעקבות האלימות בשבועות האחרונים", אך הוא תוקף גם את ראש העיר, ניר ברקת, על שהצית תבערה בירושלים: "בגללו אין לי רמזורים בירושלים", מתלונן גפני שלא חוסך את שבטו גם משוטרי משטרת ישראל שנהגו ב"שלומיאליות".

גפני מדבר גם על הקשר שבין 'יהדות התורה' ו'מרץ', אשר שניהן מייצגות קהל מעמיק ואיכותי אך שונה בתכלית ועל מעמד האישה, החינוך החרדי ונושא איכות הסביבה.

בכותרת הכתבה נכתב: "גפני ח"כ כבר מזה כעשרים שנה, אך מאז שהיה ילד אהב להתווכח על דת ומדינה". הכתבת הפליגה במהלך הכתבה, המתפרסת על פני שישה עמודים, בשבחים על אישיותו: "20 שנה גפני לא פספס יום בכנסת, שופע ממנו חום ואנושיות קורנת וענווה שיש בה אמת, הוא חי בדירה צנועה בב"ב, חליפתו השחורה פשוטה, שולי מגבהתו מהוהים, מסעדות לא באג'נדה שלו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}