י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

נגבה

קיבוץ בדרום שהוקם בשנת 1939 בו תמצאו אטרקציות תיירותיות שכל כולן הנאה וחדווה

נגבה

כשהוקם קיבוץ נגבה בשנת 1939, הוא היה נקודת הישוב היהודית הדרומית ביותר בארץ ישראל.
הקיבוץ השוכן בין קריית גת לאשקלון הוקם כיישוב חומה ומגדל וכמו מקביליו בארץ, הפגין נוכחותו בשטח בין לילה. מקימיו, שהיו גרעין של השומר הצעיר מפולין, ידעו שכאן לא יהיה קל.

במלחמת העצמאות פלשו כוחות צבא מצריים והקיפו את הקיבוץ מכל עבריו. הם הפגיזו והפציצו את היישוב משום שעמד במרכז נתיב הפלישה לישראל. אולם מגיני הישוב הפגינו עוז רוח ואומץ לב ולא נסוגו, ההיפך, הם התחפרו בבונקרים ובתעלות ובמשך שלושה חודשים תמימים הדפו את מתקפת האויב. המאמץ השתלם ומבצע יואב לשחרור הנגב השלים את התמונה והמצרים נסוגו.


תולדות נגבה מוצגים היום במוזיאון הפתוח הפועל בקיבוץ. לצד שחזור בגודל טבעי של יישוב חומה ומגדל, ניצב מגדל המים המנוקב כדורים שנותר עדות אילמת לקרבות ההם, וליד בית העלמין הצבאי ניצבת אנדרטה לזכר הנופלים וטנק מצרי שנפגע בקרבות.

הקיבוץ היום מונה כ-400 חברים וכלכלתו מבוססת בעיקר על חקלאות אך גם על תעשייה, ולצד אלה יש בו גם כמה אטרקציות תיירותיות שכל כולן הנאה וחדווה. בקיבוץ יש חדרי אירוח נעימים, יש פארק משחקים לילדים ומדרום לו שוכנים חמי יואב – מתחם בריאות ובו מרחצאות ממי מעיינות תרמו-מינרלים. סביב לנגבה פזורים אתרים היסטוריים (מצודת יואב, פארק עד הלום) לצד אתרי טבע ושמורות (חוף ניצנים ושמורת חולות ניצנים).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}