י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

נווה שלום

יישוב כפרי השוכן על גבעה נישאה בלב השפלה בו תמצאו דו קיום לאומי בין יהודים וערבים

נווה שלום

דמיינו עולם הרמוני, עם שלום פנימי וחיצוני, עם קהילות מעורבות ודו קיום לאומי, עם תקשורת פתוחה, דיאלוג מתמיד וחיפוש אחר מציאות שוויונית? קצת דמיוני?? אולי, אבל צעד ראשון מסוגו, אמיץ ובעל מעוף נעשה בישוב הישראלי נווה שלום או "ואחת א-סלאם" בערבית, שהוא היישוב היחיד בישראל שהוקם בידי יהודים וערבים.

נווה שלום הוא יישוב כפרי השוכן על גבעה נישאה בלב השפלה המוריקה, וצופה אל נופיו הקסומים של עמק איילון ומנזר השתקנים. היישוב הוקם בשנת 1969 בידי קבוצת אזרחים, יהודים וערבים, בעקבות יוזמה של הנזיר הדומיניקני ברונו הוסאר, והיום מתגוררות בו כ-50 משפחות וכ-180 תושבים. בנווה שלום עלו על דרך המלך המקדמת את ההבנה והשלום שבין שני העמים ומאפשרת ביטוי דו כיווני לזהותם המלאה של שני הצדדים. כאן הפעילות החינוכית מתנהלת בעברית ובערבית באווירה של סובלנות ופתיחות, והנהלת הישוב נבחרת מדי שנה בידי התושבים ומשלבת רוטציה בתפקידים בין ערבים ויהודים.

מיקומו של נווה שלום הוא חוויה של נוף וטבע. סביב ליישוב יש עשרות אתרי טבע, טיולים ופנאי ככל שתחפצו ובהם מסלולים ברגל, באופניים או ברכב ביערות הסביבה, מסע בין יקבים איכותיים שצמחו בשפלה בעשור האחרון, ביקור במנזרים הרבים הפזורים סביב המזמינים לחוויה דתית רוחנית, סיור באתרי התיירות הייחודיים ובהם מיני ישראל, והאזנה לקונצרטים המתקיימים באזור לאורך כל ימות השנה.

ביישוב פועל במרץ בית הארחה לרווחת המבקרים והתיירים במקום ובו גם מרכז מבקרים המציע לקבוצות מפגשים של יהודים וערבים וכן מפגשים עם חברי היישוב, המספרים על אורח חייהם הייחודי. בקיץ אפשר להנות משכשוך במי הבריכה של בית ההארחה, ואם תחשקו בכמה רגעי התבודדות, כדאי שתעשו זאת בבית הדומיה, מבנה שהוקם על צלע הגבעה בפינה ירוקה ומרוחקת והוא דומה לכיפה עגולה ובולט בלובן בוהק. במבנה יש פינות ישיבה ופתחו פונה אל הנוף הציורי. המקום פתוח לקהל כל השנה וכדאי להגיע אליו למנוחה, לרגיעה להתבודדות ולהתבוננות.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
עמותת התיירות "יואב-יהודה"
מועצה אזורית יואב ד.נ. שקמים 79835
טל: 08-8502240
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}