י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

נתניה

עיר חוף תוססת הידועה גם בשל שוקיה האותנטיים, חופיה המרהיבים והיסטוריה מקומית מפוארת

נתניה

נתניה, עיר חוף תוססת הנפרשת לאורך רצועת חוף השרון, היא עיר תיירותית ערה ופעילה שמושכת אליה רבבות תיירים ומבקרים כל השנה. אולי זה חוף הים הנפלא שנמתח לאורכה, אולי ענף הנופש והקיט שהתפתח בעיר ואולי דווקא רב גוניותה הפכו אותה למוקד עלייה לרגל.

אם תצאו לסיור בעיר תגלו שמלבד עברית נשמעות ברחובותיה שפות זרות רבות, וזאת משום שתיירים ממדינות רבות חפצים ביקרה, מגיעים אליה ושוהים בה במשך תקופות ארוכות. העיר שבעברה הייתה מושבת פרדסים השכילה לפתח לצד ענף התיירות המשגשג, ענף כלכלי נוסף, ומאז שנות ה-30 הוקמו בה מלטשות יהלומים שמאפיינות אותה עד היום ופזורות ברחביה לפרנסת תושביה.

נתניה של היום היא עיר הומה וגדושת פעילויות. יש בה עשרות בתי מלון ופנסיונים, ולצידם פזורים ברחובותיה בתי קפה מלאי חן, מסעדות בשלל טעמים וסגנונות, חנויות מרהיבות מעוצבות להפליא, מרכזי קניות שוקקים, גלריות ומוקדי בילוי. במהלך השנה נערכים בה פסטיבלים ואירועים שונים והעיר צהלה ושמחה.

נתניה ידועה גם בשל שוקיה האותנטיים. במרכז העיר פועל שוק המזון המוכר בקריאות הרוכלים, בצבעים העזים של מרכולתם ובניחוחות העולים מהם, ובאזור התעשייה נערך מדי שבוע שוק אותנטי ובין שלל דוכניו תמצאו פרטי לבוש והנעלה, תכשיטים ומציאות נוספות.


היהלום של נתניה הוא רצועת החוף היפהפייה והמטופחת של העיר המשתרעת על פני כ-12 ק"מ, ומשובצת בחופי רחצה מוסדרים. בחופים הוקמו מתקני ספורט ונופש לכל המשפחה ובקיץ הם גדושים ברוחצים ובפעילות והמראה חגיגי ומלבב. מעל רצועת החוף מתרוממת שרשרת מצוקי כורכר פראיים (הייחודיים לארץ ישראל) שעליהם נסללה טיילת ארוכה הצופה אל הים. הטיילת היא חלק מ"שביל ישראל", שביל טיול מסומן החוצה את ישראל מקיבוץ דן שבצפון עד אילת שבדרום.

מהטיילת יורדת מעלית המהווה אטרקציה תיירותית ראשונה מסוגה בארץ. מעלית מיוחדת זו מאפשרת ירידה קלה ונוחה מטיילת הראשונה שעל המצוק אל חוף הים. היא פועלת ב"פיר" שקוף ומשרתת כ- 30 נוסעים בבת אחת. המעלית מתחברת לטיילת באמצעות גשר עילי, שלצידו קפיטריה ומסעדה.

בנתניה יש מקום של כבוד להיסטוריה המקומית וכדאי לבקר בכמה אתרים מעניינים ובהם שרידי ח'אן אום חאלֶד מהתקופה הממלוכית (לפני כ-1800 שנה) שבגן הציבורי הסמוך לו גדל עץ שיקמה כבן 1,000 שנה, במוזיאון "פנינת שבטי ישראל" המתעד את הפולקלור של העדה התימנית, ובמוזיאון "מרכז היהלומים" שבו תצוגת יהלומים ודגם מוקטן של מכרה יהלומים. חובבי הטבע ישמחו לטייל בחלקה הדרומי של העיר שם נמצאות כמה שמורות טבע נדירות: שמורת האירוסים, שבה גדל ריכוז מדהים של אירוס הארגמן הנדיר (הפריחה בחודשים פברואר-מרס), שמורת נחל פולג, המשמרת צמחייה ייחודית לאזור הכורכר ומתאימה לשעשועי חול, ושמורת אודים שם נותרה בריכה עם צבי ביצה, דגים וציפורי מים.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
עמותת התיירות נתניה
עמותה לעידוד תיירות, רח' הצורן 6
נתניה 42504
טל: 09-8607632
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}