י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגוף הבוחר בירושלים: רוב מוחץ לחרדים

נבחרו חברי הגוף הבוחר שיבחר את הרבנים הראשיים של ירושלים • 30 מחברי הגוף הבוחר חרדים - רק 18 משתייכים לציבור הדתי-לאומי • מכה קשה לברקת • המשמעות: אפשרות ל'דיל' ליטאי-ספרדי

הרבנות הראשית. צילום אילוסטרציה
הרבנות הראשית. צילום אילוסטרציה

בירושלים נבחרו היום (ה') אחר הצהריים חברי הגוף הבוחר שיבחר את הרבנים הראשיים של העיר.

הגוף, המורכב מנציגי בתי הכנסת, נציגי משרד הדתות, וחברי עירייה, כולל בסך הכל 48 חברים שיכריעו את השאלה הפוליטית כבדת המשקל. חצי מהגוף הבוחר נמנה על נציגי בתי הכנסת.

הישיבה הדרמטית שנועדה להתקיים בלשכתו של ברקת, התקיימה בסופו של דבר במשרד הדתות.

משתתפי הישיבה דווקא הגיעו למשרדו של ברקת, אך האחרון ביקש לדחות את הישיבה עקב אילוצי לו"ז. המשתתפים, שנקעה נפשם מדחיות, החליטו להתכנס במשרד הדתות, ולהעביר את הרשימה ללא השתתפות ראש העיר.

לאחר הבחירה התברר כי בגוף הבוחר ישנו רוב מוצק לנציגים חרדיים, הנשמעים לגדולי ישראל, כאשר 30 מתוכם הם חרדים, בעוד 18 חברים בגוף הבוחר משתייכים לציבור הדתי-לאומי.

הגוף הבוחר במתכונת זו מהווה מכה קשה לראש העיר ניר ברקת, שהבטיח לציבור הדתי-לאומי בעיר כי יפעל למינוי רב ציוני. הרשימה שנבחרה סותמת את הגולל על מינוי רב ציוני, אלא אם כן יחליטו בש"ס לתמוך דווקא במועמד הדת"לי, מה שלא סביר שיקרה בקונסטלציה הנוכחית.

ההתמרמרות על הרכב הגוף שנבחר היום כבר החלה. "לבתי הגדולים אין נציגות, ויש גבול לכמה שפוליטיקה יכולה להתערב בשיקולי הוועדה הבוחרת. רק לדוגמה: לבית הכנסת 'זכרון משה' אין נציג. זה נראה נורמלי? כנראה שיש בתי כנסת שמקבלי ההחלטות בטוחים שהנציג לא 'יבריז' ביום פקודה", אומר נציג של בית כנסת גדול שלא נבחר.

יחד עם זאת יצוין, כי נציגי גור ובעלזא נכנסו לגוף הבוחר.

הרכב הגוף שנבחר פותח פתח לדיל ליטאי-ספרדי. אך לפני הכל צריכים הליטאים להחליט מיהו המועמד למשרה הנחשקת. במצב הנוכחי, בו יש יותר שוחטים מפרות, או במילים אחרות יותר מועמדים לרבנות מטעם עצמם, מאשר חברי גוף הבוחר, יקשה על התנועות לגבש דיל שיעמוד במבחן המציאות.

בגזרה הספרדית, לא צפויות הפתעות רבות, וכולם מסכימים כי בנו של הגר"ע יוסף יכהן כרבה הספרדי של ירושלים.

הציבור הדתי-לאומי בחר ברב אריה שטרן כמועמדו לתפקיד הרב האשכנזי של העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}