י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עין גדי

נווה בתוך מדבר בעל ערך היסטורי-ארכיאולוגי המשלב טבע פראי ונופי בראשית ומוקד משיכה למטיילים רבים

עין גדי

עין גדי, נווה בתוך מדבר, כתם ירוק בתוך שממה, גן עדן בלב ציה. כאן במקום הכי נמוך בעולם, לחופו של הים הכי מלוח ולמרגלותיהם של מצוקים עמוסי היסטוריה ומסתורין, שוכנת לה פנינת חן במקום הכי בריא שאפשר לבקש.

עין גדי הוא אחד המקומות המרתקים בישראל והוא משלב טבע פראי ונופי בראשית, היסטוריה וארכיאולוגיה, אתרי תיירות ואתרי מרפא, והרפתקאות מדבריות שנמצאות רק כאן. מיקומו לחוף ים המלח, ולמרגלות מצוק ההעתקים העצום, והאקלים המדברי המיוחד הפכו אותו למגוון ובעל ערך רב.

כך למשל ערכו ההיסטורי-ארכיאולוגי, שעליו יעידו השרידים שנותרו עוד מהמתיישבים הראשונים שגילו את קסם המקום לפני אלפי שנים. לאורך התקופות היה האזור אבן דרך בהיסטוריה של העם היהודי ואירועים חשובים התרחשו במקום: לכאן ברח דוד מפני שאול המלך, כאן הסתתרו המורדים שנמלטו מירושלים, פה עמלו על הפקתו של שמן האפרסמון היקר והמפורסם, ועל רקיחתם של בשמים נדירים, וכאן הקימו מקדשים ובתי כנסת כדי לחזק את האחיזה במקום.


גם שמו והמוניטין של ערכו הבריאותי של אזור עין גדי, יצא למרחוק, ותיירים מרחבי תבל מגיעים אל מרחצאות המרפא, אל המים התרמו מינרלים, אל האוויר השופע בברום מבריא, אל האקלים המחייה, ואל הים והבוץ העשיר שמביאים מזור לגוף ולנפש.

ואם כבר הגעתם לביקור זה הזמן להכיר את הטבע ואת המדבר וצפונותיו. את זאת אפשר לעשות באחת משמורות הטבע המדהימות, שבהן זורמים בנחל דוד ובנחל ערוגות, מים חיים כל השנה ועושים דרכם בקניונים עמוקים כשמסביב הצמחייה שופעת המהווה ניגוד לחום היוקד שמסביבה. עם קצת מזל תוכלו לראות יעלים חינניות ובעלי חיים נוספים המגיעים אל הנחלים כדי להרוות צימאונם. אם תצפינו מעט תזכו ליהנות ממחמדיה של שמורת עינות צוקים, ואם תדרימו תגלו את רזיו של עין בוקק.


בקיבוץ עין גדי הסמוך שהוקם בשנת 1953, על גבעה הצופה אל סביבתה, נשתל גן בוטני מיוחד במינו ובו מאות מיני צמחים ועצים מכל העולם. מומלץ לטייל בין בתי המשק לעת ערב, להנות מפריחת הקקטוסים, מעץ הבאובב ומצמחים מיוחדים נוספים. בקיבוץ ישנו גם בית הארחה. כדי לגוון את הביקור מומלץ לצאת לטיול ג'יפים או ספארי בשבילי המדבר וליהנות ממרחבי מדבר יהודה ומההפתעות שממתינות בין חמוקיו ומהגנים הלאומיים המרשימים ובהם מצדה ומערות קומראן.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
מועצה אזורית תמר (ים המלח)
מועצה אזורית "תמר" נווה זוהר
ים המלח 86910
טל: 08-6688829
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}