י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עין הוד

בכפר בו חיים כ-500 תושבים שהוקם בשנת 1949 על מורדות הכרמל. מומלץ לטייל באתרים ובשמורות אשר בקרבתו

עין הוד

עין הוד הוא כפר אמנים ציורי וקסום השוכן בלב יערות הכרמל. הכפר, שהוקם בשנת 1949 בידי עולים חדשים הפך בשנת 1953 לכפר אמנים ביוזמתו של מרסל ינקו, אמן דאדא ידוע שחבר לקבוצת אמנים נוספים. בין בתי האבן העתיקים של הכפר התיישבו מגוון נדיר של אומנים ויוצרים, המקיימים את עצמם בזכות אומנותם ומפעילים סדנאות, פעילויות חינוכיות וגלריות תצוגה.

בכפר חיים כ-500 תושבים, וחבריו עוסקים בכל תחומי האמנות - מאמנות פלסטית, דרך ציור, כדרות ותכשיטנות ועד ספרות ותיאטרון. מרבית בתי המלאכה וחדרי הסטודיו של האמנים פתוחים לקהל, והמבקרים מוזמנים להתרשם מהחומרים, מתהליכי העבודה ומהתוצאות וגם לשמוע מפי האמנים על עבודותיהם, וחייהם במקום.

האתר המרכזי ביישוב הוא מוזיאון ינקו-דאדא, ובו תערוכות מתחלפות ואוסף מיצירותיו של מרסל ינקו, שהיה ממייסדי תנועת האמנות דאדא. ביישוב הוקם גם אמפיתאטרון למופעים ולאירועים. הסיור ברחובות עין הוד, בסמטאות ובין הבתים הישנים ששופצו לראווה מעורר השראה ומלא ביופי וביצירות אמנות. האמנות באה לידי ביטוי גם במסעדות ובחדרי האירוח הקסומים שבמקום.

בשל מיקומו של עין הוד, על מורדות הכרמל, מומלץ לטייל באתרים ובשמורות אשר בקרבתו: בדלית אל כרמל הדרוזית, בזיכרון יעקב הוותיקה, בשמורת חוף דור הבונים, במערת אצבע הקדמונית, בנחל מערות ובנחל כלח היפהפיים.

לפרטים נוספים על אפשרויות טיול נוספות באיזור:
עמותת התיירות כרמלים
מועצה אזורית חוף כרמל
מ.א. חוף הכרמל
טל: 04-8136239, 04-8136240
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}