י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עכו

מזרח ומערב, חדש וישן, פאר וחורבן. את הכל תמצאו באחת הערים החשובות בעת העתיקה ובה חיים כיום יהודים לצד ערבים

עכו

גלי הים התיכון המתנפצים על חומותיה העתיקות של עכו, מלחכים את קירות האבן שנבנו בעמל ושרדו בגבורה. בין החומות, המצודות והמבצרים שבעיר, טבעו את חותמם עמים רבים והותירו אחריהם מבנים מרשימים המפארים את עכו עד היום. מסיבות אלה ואחרות הכריז ארגון אונסק"ו על עכו כ"אתר מורשת עולמית" בשנת 2001.

ביקור בעכו הוא חלק מהחוויה הישראלית. בעיר נפגשים מזרח ומערב, חדש וישן, פאר וחורבן, ומוסיפים לה נופך ייחודי. מבחר אתרי התיירות הפכו אותה לשוקקת ומלאת התרחשויות, ובכל קרן פינה ממתינה הרפתקה או אטרקציה מעניינת.

עכו הייתה אחת הערים החשובות בעת העתיקה. תרבויות שונות מצאו בה את ביתם, צלבנים כבשו אותה ועות'מאנים חיו בה שנים ארוכות. גם נפוליאון בונפרטה הידוע ניסה לשים ידיו על עכו ולכבוש אותה, אך לאחר חודשיים של מצור וניסיונות כיבוש נכשל ועזב בבושת פנים.


ההיסטוריה המרתקת שחלפה ברחובות עכו, המורשת שהותירו כובשיה, המבנים האתניים המפארים אותה ומקדשי הדת שנבנו בה הם רק חלק מהחוויה האותנטית שמעניקה העיר. כאן בין סמטאות גבוהות, ומנהרות תת קרקעיות ניצבים מסגד גדול ומסדר נוצרי, חאן ומרחצאות טורקיים, אולמות אבירים ממסדר הטמפלרים לצד מנהרה טמפלרית יוצאת דופן וממצאים ארכיאולוגיים מרתקים. לאלה נוספים גם מוזיאונים מעניינים כנסיות רבות, מבחר מלונות הפרוסים סמוך לחופיה המזמינים, מרינה, מסעדות ונמל דייגים שוקק וציורי.



מדי שנה נערכים בעכו אירועים אליהם נוהרים אלפי מבקרים ותיירים מרחבי העולם. בין סמטאותיה העתיקות פועל שוק ססגוני תוסס וידוע. בנמל הדייגים פועלות כמה מסעדות דגים מצוינות המגישות ממיטב השלל שהעלו רשתות הדייגים בליל אמש. במרחק נגיעה מהעיר נמצא גן בהאיים מטופח ומרשים שהקימה העדה הבהאית בישראל. כדאי להסתובב בין השבילים וליהנות מגינון מעוצב מוקפד ומרשים. עכו היא עיר קסומה ולעת ערב תוכלו ליהנות מפינות רומנטיות, לטייל על קו החוף ולחוש את האושר מבפנים.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}