י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ערד

עיר צעירה ברוחה, מרווחת, נקייה ומסודרת אשר היתה בעבר עיר ממלכה גדולה וחשובה

ערד

נופים קסומים, שקט ושלווה מדבריים, שפע מסלולי טיול לכל גיל ולכל סגנון וביניהם פינות חמד מדבריות בלתי מוכרות. ערד של שנות האלפיים הינה עיר צעירה ברוחה, אך עתירת ניסיון. העיר מתוכננת היטב, נבנתה על פי סטנדרטים בינלאומיים מקצועיים. גם כיום, יותר מ- 45 שנה לאחר שקמה בלב המדבר, ערד עדיין מרווחת, נקייה, מסודרת היטב, ולבבות תושביה פתוחים בחום לקבל כל אורח, מכל קצוות העולם.

השם הקדום ערד נשתמר לאורך אלפי שנות דור ולמעשה הוא מוכר לנו כבר משחר ההיסטוריה של ארץ ישראל, קרי תקופת הברונזה הקדומה. לפני אלפי שנים הוקמה ערד העתיקה בסמוך לערד המודרנית. בהיותה עיר ממלכה גדולה וחשובה, חלשה על צומת מסחרי רב חשיבות, כשהיא מגשרת בין עבר הירדן המזרחי, לבין הים התיכון ובין מצרים הקדומה מדרום, לממלכת הפרת והחידקל (מסופוטמיה) מצפון.

מיקומה של העיר המודרנית ערד מגלם בתוכו את מכלול היתרונות העצום הטמון בה . ממזרח לה שוכן ים המלח על שלל אתריו והאפשרויות הגלומות בו. סביב לערד משתרע מדבר ציורי ויפה, כשמצפון לה מדבר יהודה ומדרום לה משתרעים מרחבי הנגב המזרחי, על מכתשיהם, רכסיהם המרשימים ונחלי הנגב הגדולים.

מרחק דקות ספורות מערבה לערד שוכן יער יתיר העצום (גדול היערות הנטועים בישראל), בו שוררת כל השנה אווירה אירופית ממוזגת ונעימה. 33 אלף דונמים של יער רחב ידיים ובו שפע אתרי טבע קסומים, שרידי יישובים קדומים, פריחת אביב מרהיבה, ואוויר הרים צלול כל השנה. מסתבר על כן, שערד נמצאת בשער הטבעי לחופשה מדברית המושלמת. זוהי נקודת הפתיחה המושלמת לכל טיול או נופש במרחבי המדבר הארצישראלי. ערד מציעה לאורחיה מגוון רחב של שירותים עירוניים, שירותי תיירות, הסעדה, לינה ושפע אתרי ביקור הנפרשים ברחבי העיר ובסביבתה הקרובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}